معرفی اتوبان های همجوار منطقه 22 تهران

معرفی اتوبان های همجوار منطقه 22 تهران

فهرست مطالب
منطقه ۲۲ تهران که از مناطق نوساز محسوب می شود از طرف شمال به کوهستان البرز، از شرق به حریم رودخانه کن، از طرف جنوب به آزاد راه تهران-کرج (شهید فهمیده) و از غرب به جنگل‌های وردآورد محدود می‌شود. منطقه چیتگر دارای ۶۲۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰ هکتار آن شامل فضای سبز تشکیل می‌دهد. به همین خطر این منطقه از بهترین مکان ها به منظور سرمایه گذاری و سکونت می باشد. از ویژگی های مثبت این منطقه می توان به وجود برج های لوکس منطقه 22، وجود سیستم حمل و نقل خطوط مترو و تاکسیرانی و اتوبوسرانی در منطقه 22، هتل های منطقه 22 و بیمارستان های منطقه چیتگر اشاره کرد. در ادامه به معرفی اتوبان های همجوار منطقه 22 تهران می پردازیم.  

اتوبان‌های همجوار منطقه ۲۲

   
  • بزرگراه حکیم در ادامه بزرگراه همدانی و علامه جعفری، بدون وجود ترافیک و در یک مسیر مستقیم به آن می رسد. بزرگراه حکیم از بزرگراه‌های اصلی شهر تهران محسوب می شود و به موازات اتوبان همت از سمت غرب به شرق ادامه دارد. این اتوبان در طی مسیر خود از محله‌های باغ فیض، گیشا و یوسف آباد رد می‌شود.
 
  • از طریق آزادراه تهران-کرج (شهید فهمیده) می توان در کمتر از 20 دقیقه به کرج رسیده و فاصله 15 دقیقه ای تا میدان آزادی داشت. در هر طرف از این آزادراه ظرفیت 3 پهنای باند برای تردد ماشین‌ها فراهم شده است. این آزادراه در سال 1345 تاسیس شده و تاکنون گسترش زیادی پیدا نمود است. در مسیر بین تهران تا ابتدای شهر کرج، در اتوبان شهید فهمیده، 3 پمپ بنزین و یک پمپ گاز CNG قرار دارد که امکان دسترسی برای ساکنین آسان تر شده است.
 
  • دنباله اتوبان همت که تا جاده چالوس هم کشیده شده است و می‌توان از طریق آن به سرعت به کرج یا شهرهای شمالی برسید. بزرگراه همت از اصلی ترین راه های ارتباطی شرق به غرب و غرب به شرق تهران می باشد. قسمت پایانی این بزرگراه به تازگی افتتاح شده است. به منظور استفاده از این قسمت بایستی عوارض 4000 تومانی پرداخت کنید. ثبت عوارض توسط دوربین ها صورت می گیرد.
 
  • بزرگراه آزادگان: از طریق اتوبان همدانی می توان به اتوبان آزادگان دسترسی داشت. در طی این مسیر امکان دسترسی به بام‌لند، تهرانسر، یافت آباد و چندین ایستگاه مترو نیز وجود دارد. اتوبان آزادگان از قسمت غرب تا جنوب شهر تهران را در بردارد و در روزهای تعطیل نیز دارای حجم زیادی از ترافیک می باشد. ساکنین منطقه 22 می توانند به منظور دسترسی به اتوبان اما علی از طریق اتوبان همدانی و پس از بزرگراه آزادگان اقدام کنند.
  با توجه به مطالب گفته شده متوجه شدید اتوبان و بزرگراه های زیادی دسترسی به منطقه 22 را آسان نموده اند. همچنین ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی- ایران خودرو- متروی چیتگر و وردآورد در نزدیکی بخش‌های مخالف این منطقه قرار دارند. منطقه چیتگر تهران به علت وزش بادهای غربی و امکانات زیست محیطی و تنوع در ساختار ساختمان‌ها، و همچنین همجواری با آزاد‌راه تهران-شمال دارای طرفداران بسیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!