مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

فهرست مطالب

مشکلات منطقه 22 تهران

افرادی که قصد خرید و سرمایه گذاری در منطقه 22 را دارند، بایستی با مشکلات منطقه 22 تهران و عوامل موثر بر آن نیز آشنا شوند. برخی مشکلاتی که منطقه 22 برای ساکنین خود به همراه دارد، عدم دسترسی به مدارس دولتی و بی کیفیت بودن آب آشامیدنی می باشد. برخی از مشکلات منطقه 22 تهران مرتبط به یک منطقه بوده و برخی دیگر شامل تمامی قسمت ها می شود. از دیگر مشکلات این منطقه می توان به ساخت و سازهای غیر استاندارد با حجم زیاد اشاره نمود که باعث ترافیک و ازدحام جمعیت در این منطقه شده است. وجود مراکز تفریحی و گردشگری متعدد در این منطقه نیز باعث شده تا افراد بسیاری به این مکان ها سر بزنند و ایمنی این منطقه را به خطر بیندازند.    

منطقه 22 تهران کجاست؟

منطقه 22  در شمال غرب تهران قرار گرفته است و در پایین رودخانه کن و وردیج قرار دارد. این منطقه یکی از بزرگترین مناطق تهران به شمار می رود. همچنین این منطقه در سال 1379 و با هدف رفع کمبودهای خدماتی در حوزه غرب تهران و همچنین انتقال جمعیت ساکن در بافت های فرسوده مرکز شهر به این مکان جز مناطق شهرداری تهران محسوب شد. یک سوم وسعت این منطقه را فضای سبز و مناطق جنگلی تشکیل داده است. همچنین منطقه 22 دارای امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی می باشد که باعث شده تا به آن لقب قطب گردشگری تهران داده شود. وجود برج های لوکس در منطقه 22 چیتگر یکی دیگر از عوامل جذب مشتریان به این منطقه می باشد.    

مشکلات و معایب دریاچه چیتگر

  مشکلات و معایب دریاچه چیتگر   دریاچه چیتگر به کاهش دمای هوا و همچنین کاهش آلودگی نیز کمک می کند. هدف از احداث دریاچه چیتگر توسعه گردشگری و بهبود شرایط آب و هوایی و زیست محیطی تهران بوده است. اما این موضوع مشکلات و معایبی را به همراه دارد که از ایرادات منطقه 22 نیز محسوب می شوند. راکد ماندن آب درون دریاچه یکی از اساسی ترین مشکلات دریاچه چیتگر به شمار می رسد. هنگامی که آب گردش نداشته باشد، دریاچه به مرداب تبدیل می شود و باعث ایجاد بوی نامطبوع برای ساکنین و بازدید کنندگان خواهد شد. همین موضوع باعث تجمع حشرات و اذیت و آزار ساکنین نیز خواهد شد. همچنین تصفیه نشدن آب دریاچه و انباشت شدن رسوبات موجب نفوذ آب در سطح زیرین آن نیز شود. کمبود آب و آبگیری دریاچه نیز از دیگر مشکلات دریاچه چیتگر منطقه 22 محسوب می شود.    

مشکلات شهرک شهید باقری

مشکلاتی در شهرک شهید باقری منطقه 22 وجود دارد که باعث تغییر محل سکونت ساکنین می شود. یکی از اساسی ترین مشکلات این شهرک، آب آشامیدنی می باشد. چرا که این آب حاوی مقداری نمک و رسوبات می باشد. همین موضوع باعث آزار ساکنین می شود. در کناره های کوچه و ساختمان های شهرک شهید باقری نخاله های ساختمانی، زباله و … وجود دارد که همه این ها باعث بوی بد و جلوه ظاهری نامناسبی شده است. البته تمامی این مشکلات با مدیریت و درایت مسئولین قابل حل شدن می باشد.    

مشکلات آپارتمان های چیتگر

آپارتمان های واقع در دریاچه چیتگر علاوه بر ویژگی هایی همچون نوساز بودن، امکانات مختلف، ویو زیبا و … مشکلاتی نیز دارا هستند. همانطور که گفتیم برخی از این مشکلات مربوط به یک منطقه خاص بوده و برخی برای تمامی نواحی دریاچه صدق می کند. برخی آپارتمان های واقع در دریاچه چیتگر از ایستگاه مترو و مراکز تفریحی تجاری دور می باشند. همچنین ساکنین آپارتمان های چیتگر به منظور تامین آب نیاز به منبع دارند و همین یکی دیگر از معضلات این منطقه محسوب می شود. منطقه 22 در روز های تعطیل شلوغ تر از روزهای دیگر است. همین موضوع باعث ایجاد آلودگی های صوتی و آلودگی هوا شده است. با توجه به مشکلات آپارتمان های چیتگر نمی توان از مزایای این آپارتمان ها صرف نظر کرد. چرا که این اشکالات در دست رفع شدن قرار خواهند گرفت. در نتیجه خرید آپارتمان در چیتگر تنها دارای ضرر نیست و مزایایی نیز به همراه دارد.  

معایب و مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

ویو بسیار عالی برج های منطقه 22 باعث شده تا تقاضای پیش فروش برج های شخصی منطقه 22 افزایش یابد. این برج ها به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مراکز تفریحی مشکلات بسیاری نیز دارند. همچنین وجود برج ها با ارتفاعات بلند در اطراف دریاچه مانند یک مانع در برابر وزش باد از سمت غرب به شرق شده است. همین موضوع باعث آلودگی هوای تهران در بلند مدت می شود. برج های چیتگر عمدتا دارای 30 طبقه با واحدها زیاد می باشند که همین موضوع باعث شلوغی و ازدحام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!