میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران

میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران

فهرست مطالب

میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران

بررسی میانگین قیمت املاک منطقه 22  برای افرادی که قصد خرید و سرمایه گذاری در این منطقه را دارند، بسیار مورد اهمیت می باشد.  یکی از دلایلی که ساخت مسکن در منطقه 22 پایه گذاری شد، انتقال جمعیت ساکن در بافت فرسوده مرکز شهر تهران به این منطقه می باشد. به همین دلیل تعاونی های بسیاری در حال ساخت و ساز در این منطقه می باشند. وجود شهرک های مسکونی، برج های بلند، امکانات رفاهی و … موجب شده تا افراد بسیاری به فکر خرید مسکن در این منطقه باشند. به همین دلیل افراد بسیاری به دنبال اطلاع از قیمت مسکن در مناطق مختلف در این منطقه می باشند.  

منطقه 22 تهران (چیتگر) کجاست؟

منطقه 22 تهران در شمال غربی تهران قرار دارد و از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به ارتفاعات البرز، تهرانسر و آزادراه تهران کرج، منطقه 5 شهرداری تهران و وردآورد شمالی دسترسی دارد. در این منطقه  که از بزرگترین منطقه های شهرداری تهران محسوب می شود، محله های مختلف با ویژگی های متفاوت قرار گرفته است. از جمله محله های  با قدمت در این منطقه عبارتند از: دهکده المپیک، شهرک گلستان و آزادشهر و … که شامل ساختمان های مسکونی، ویلایی و یا مجتمع های کم واحد هستند. در صورتی که در محله های نوساز این منطقه، برج های بلند و نوساز بسیاری وجود دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت برج های منطقه 22 محله های مختلف آن می باشد. درصورتی که قصد دارید در منطقه 22 تهران و اطراف دریاچه چیتگر سرمایه گذاری کنید، بهتر است ابتدا با بهترین برج های منطقه 22 چیتگر آشنا شوید.  

عوامل موثر بر قیمت مسکن در منطقه 22 چیست؟

در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت مسکن در منطقه 22 تهران می پردازیم.  
  • دسترسی
همانطور که می دانید موقعیت جغرافیایی، هنگام خرید مسکن از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت می باشد. در واقع به منظور خرید یک ملک که به خیابان های اصلی، بزرگراه ها، مراکز تفریحی، درمانی و … دسترسی داشته باشد، بایستی هزینه بیشتری پرداخت کنید.  تعدادی از محله های منطقه ۲۲ دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه های شهید خرازی، شهید همدانی، آزادگان و آزاد راه تهران کرج دارند. همچنین آنها به مراکز تفریحی مانند: ایران مال، دریاچه چیتگر، مرکز خرید بام لند و … نزدیک هستند. به همین منظور برای خرید این برج‌ها بایستی هزینه بیشتری پرداخت کنید.  
  • امکانات
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران، امکانات ساختمان مورد نظرتان می باشد. در واقع هر چقدر امکانات یک ساختمان بیشتر باشد هزینه بیشتری به منظور خرید آن بایستی پرداخت کنید. از جمله امکانات برج های مسکونی در منطقه 22 می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  •  لابی مجلل
  •  لابی من 24 ساعته
  •  سالن ورزشی
  •  سالن اجتماعات
  •  استخر
  •  سونا
  •  جکوزی
  •  سیستم اعلام و اطفاء حریق
  •  سیستم های امنیتی پیشرفته و شوتینگ زباله 
البته تمامی ساختمان های موجود در این منطقه دارای همه این امکانات نیستند و همین موضوع باعث کم شدن هزینه آن می شود.  
  • سال ساخت
 از دیگر عوامل تاثیر گذار در تعیین میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران، می توان به سال ساخت آنها اشاره کرد. در واقع هر چه قدر سال ساخت یک ساختمان کمتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است.  زیرا ساختمان های قدیمی پس از چند سال نیاز به نوسازی دارند، اما ساختمان های نوساز با جدیدترین مواد و تکنولوژی ها ساخته شده اند. به همین دلیل است که برای خرید آنها بایستی هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته در میان محله های منطقه ۲۲ ساختمان هایی وجود دارند که با توجه به قدمت بالا به علت قرار گرفتن در بهترین موقعیت مکانی، قیمت بالایی دارند و همچنان با ساختمان های نوساز در حال رقابت هستند.   عوامل موثر بر قیمت مسکن در منطقه 22  

گران ترین مناطق منطقه 22 برای خرید مسکن کجاست؟

در میان مناطق منطقه ۲۲ تهران برخی محله ها به دلیل قرار گرفتن در بهترین موقعیت مکانی و برخورداری از امکانات رفاهی متنوع، در مرکز توجه سرمایه گذاران و خریداران مسکن قرار گرفته اند. همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت این ساختمان ها شده است. در ادامه مطلب به بررسی گران ترین مناطق منطقه 22 می پردازیم.  
  • شهرک صدرا
این شهرک در منطقه 22 و قسمت شرقی میدان المپیک قرار گرفته است و از شمال به بلوار صدرا و میدان المپیک، از جنوب به بزرگراه فهمیده و از غرب به بزرگراه آزادگان دسترسی دارد. مدل معماری مساکن در این شهرک به سبک ایتالیایی بوده و همین موضوع باعث شده تا شهرک صدرا از شیک ترین شهرک های تهران محسوب شود. به دلیل قرار گرفتن در مجاورت بزرگراه آزادگان شرق، دسترسی آسان به این بزرگراه برای ساکنین این منطقه فراهم شده است. همچنین شهرک صدرا از امکانات رفاهی و ورزشی بسیار مناسبی برخوردار می باشد. حدود یک سوم از مساحت این شهرک به فضای سبز، محدود شده  و همین موضوع موجب بهبود آب و هوای این منطقه شده است. تمامی این دلایل باعث شده تا این شهرک از گران ترین محله های منطقه 22 محسوب شود و افزایش میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران را دارا باشد.  
  • دهکده المپیک
  دهکده المپیک که در شمال غرب تهران قرار گرفته است، بخشی از منطقه ۵ شهرداری و کن  تهران به شمار  می رفت که با تقسیم شدن زمین های منطقه ۵ و تاسیس منطقه ۲۲ به بخشی از این منطقه تبدیل شد. محله دهکده المپیک نیز از گرانترین محله های منطقه ۲۲ تهران محسوب می شود. این منطقه از شرق به رودخانه و باغ های کن و از  غرب به شهرک راه آهن، از شمال به رشته کوه های البرز و از جنوب به اتوبان شهید همت دسترسی دارد. از جمله امکاناتی که  دهکده المپیک دارا است می‌توان به وجود سینما، مراکز آموزشی و فرهنگی، مراکز مذهبی، بانک و غیره اشاره کرد.  
  • شهرک راه آهن
نام دیگر شهرک راه آهن شهرک گلستان می باشد که در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این شهرک از شمال به بزرگراه همت و بلوار آبشار و از جنوب به بلوار کوهک و پارک جنگلی چیتگر، از شرق به بزرگراه آزادگان و دهکده المپیک و از غرب به دریاچه چیتگر دسترسی دارد.  همچنین به دلیل قرار گرفتن شهرک گلستان در مجاورت کوه های البرز و پارک جنگلی چیتگر از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. به همین دلیل مجتمع های مسکونی تفریحی تجاری و اداری بسیار زیادی در این محله ساخته شده است. وجود امکانات متنوع خدماتی و تفریحی، رفاهی و درمانی در قسمت‌های مختلف این شهرک  موجب شده تا ساکنین محله در آسایش کامل قرار بگیرند. به همین منظور شهرک راه آهن می تواند از بهترین گزینه ها به منظور سکونت و سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ باشد. البته با وجود شرایط گفته شده، میانگین قیمت بالاتری برای این شهرک در نظر گرفته شده است.   ارزان ترین مناطق منطقه 22

ارزان ترین مناطق منطقه 22 برای خرید مسکن کجاست؟

برخی مشکلات موجود در یک سری از محله های منطقه ۲۲ باعث شده تا این مناطق کمتر مورد استقبال سرمایه گذاران و خریداران مسکن قرار گیرد. به همین دلیل میانگین قیمت مسکن در این مناطق بسیار پایین تر است.  
  • پیکان شهر
یک شهرک مسکونی در جنوب منطقه ۲۲ تهران، پیکان شهر می باشد که از ضلع شمالی به بلوار گیاه شناسی، از ضلع جنوبی به آزاد راه تهران کرج، از شرق به آزادشهر و از غرب به بلوار پژوهش دسترسی دارد. در ابتدا این شهرک به منظور سکونت کارکنان شرکت صنعتی ایران خودرو احداث شد، اما در سال ۱۳۸۳ در مزایده به فروش رسید.  ساختمان های پیکان شهر ارزان قیمت بوده و بر میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تاثیر می گذارد. از جمله دلایلی که باعث کم شدن قیمت این ساختمان ها  شده است، می‌توان به کیفیت پایین در ساخت واحدهای مسکونی و عدم وجود امکانات رفاهی اشاره کرد.  
  • شهرک شهید باقری
یکی دیگر از ارزان ترین مناطق منطقه ۲۲ شهرک شهید باقری میباشد که در مجاورت آبشار تهران واقع شده است. این شهرک از شمال به جاده ۵ آبشار، از جنوب به بزرگراه شهید خرازی، از شرق به جاده بهارستان و از غرب به بن بست ظفر دسترسی دارد.  این شهرک دارای دسترسی مناسبی بوده و دو نوع بافت مسکونی جدید و قدیمی را دارا می باشد. شهرک شهید باقری با وجود دارا بودن آب و هوای بسیار خوب، دسترسی مناسب و امکانات رفاهی کافی، به دلیل کیفیت پایین آب آشامیدنی و عدم دسترسی به مدارس دولتی، انباشته شدن زباله ها و نخاله های ساختمانی در خیابان ها و عدم وجود انشعاب فاضلاب، کمتر مورد توجه خریداران و سرمایه گذاران قرار گرفته است.  

 میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران چقدر است؟

برآیندی از قیمت مسکن در ارزان ترین و گران ترین محله های منطقه 22 تهران، میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 تهران می باشد. قیمت هر کدام یک از  واحد های مسکونی در منطقه 22، بر اساس عوامل مختلفی همچون موقعیت مکانی، متراي و … تعیین می شود.  همچنین برخی ویژگی های دیگر واحد مسکونی مانند: نوع سند (تک برگ، تعاونی)، مساحت، وجود آسانسور و پارکینگ، مرغوبیت مصالح و متریال مورد استفاده در ساخت، امکانات رفاهی تعبیه شده در ساختمان، سال ساخت و عمر بنا نیز در تعیین قیمت آن تاثیر گذار می باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!