چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

فهرست مطالب
با انتخاب شغل مشاور املاک، شما می‌توانید ساعات کاری خود را داشته باشید و با در نظر گرفتن نیاز بازار از این راه درآمد خوبی کسب و به مردم کمک کنید تا خانه رویایی خود را پیدا کنند. دلایل زیادی برای انتخاب شغل املاک وجود دارد؛ اما موضوعی که در نظر داشته باشید این است که روش‌های متفاوتی را یاد بگیرید تا به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید.  مهم نیست که شما در این شغل تازه‌کار باشید  یا یک کهنه‌کار،  نکته این است که همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد و با یادگیری مطالب و تکنیک‌های جدید می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. با در نظر گرفتن این مسئله، در ادامه  به نکاتی که در این  پروسه به شما کمک خواهد کرد، می‌پردازیم.
  • هنر گوش کردن را بیاموزید
ارتباطات خوب در انواع مشاغل مسئله‌ای مهم در نظر گرفته می‌شود، اما در مشاغل وابسته به  املاک یادگیری این مهارت بسیار ضروری است. مشتری نمی‌خواهد با مشاوری کار کند که وقتی برای گوش دادن به مشتری‌ها اختصاص نمی دهد. این موضوع که آیا ملک محل کسب‌وکار آن‌ها بوده یا خانه آن‌ها می‌تواند به آن ملک ارزش دیگری ببخشد و وقتی شما به‌دقت به حرف‌هایشان گوش می‌دهید، این احساس به آن‌ها القا می‌شود که شما مسئولیت‌پذیر هستید و به نیازهای مشتریان خود اهمیت می‌دهید. درواقع نکته مهم این است که فقط فروش ملک برایتان الویت نداشته باشد و احساسات طرف مقابل را نیز درک کنید.  افراد در چنین شرایطی به شما اعتماد می‌کنند. هدف شما باید این باشد که همه مشتریان خود را راضی نگه‌دارید تا آن‌ها شما را به دیگران معرفی کنند و در صورت نیاز از خدمات شما بهره ببرند. مردم به سراغ افرادی می‌روند که با آن ها احساس نزدیکی داشته باشند، پس برای تبدیل‌شدن به فردی موفق در این حرفه، ابتدا باید هنر گوش دادن را بیاموزید.
  • مشارکت و همکاری خود را گسترش دهید
برای تبدیل‌شدن به بهترین مشاور املاک، ابتدا باید متوجه شوید که نمی‌توانید به‌تنهایی این کار را انجام دهید. هیچ‌کس در هیچ کاری موفق نیست مگر اینکه پشتیبانی مناسبی داشته باشد. این موضوع  بدان معناست که با افراد دیگری که موفقیت مجموعه شما برایشان ارزشمند است، مشارکت کنید. همچنین برقراری ارتباط با سایر افراد فعال در حوزه های مربوطه مانند معماران، طراحان داخلی، صاحبان شرکت‌های تعمیر وسایل خانه، بانکدارانی که وام مسکن می‌دهند و مراکز خدمت‌رسانی امور مربوط به منازل، مسئله‌ای بسیار مهم است که می‌تواند در شیوه ارتباطی شما با مشتریان اثرگذار باشد. درواقع این ارتباطات باعث می‌شوند شما بتوانید از طریق این افراد به کسانی که به دنبال خریدوفروش املاکشان هستند معرفی شوید، همچنین می‌توانید با کمک گرفتن از  نیروهای  بازاریابی، خود را به سایرین معرفی کرده و دایره ارتباطی خود را با مشاغل مربوطه گسترش دهید.
  • مرحله بازدید مشتریان از املاک را جدی بگیرید
اگرچه بسیار عالی است که به مشتریان این امکان داده می‌شود تا قبل از بازدید از خانه، عکس‌های آن‌ها را مشاهده کنند، اما هیچ‌چیزی مانند این نیست که از خود خانه بازدید شود؛ یک مشاور املاک خوب  نیز می‌داند که این ‌یک راه خوب برای درک احساس واقعی مشتریان نسبت به ملک خواهد بود. بعد از هر بازدید، مواردی که باعث می‌شوند کار خوب جلو برود و  آنچه باعث ایجاد مشکل شده است را یادداشت کنید. مشکلات را تحلیل کنید و برای رفع آن‌ها سیستمی را در نظر بگیرید، با این کار در طولانی‌مدت متوجه پیشرفت خود خواهید شد.
  • روابط خود را با مشتریان حفظ کنید
حتی اگر مشتری خانه رویایی خود را پیدا کرد و قصد داشت هرگز آنجا را ترک نکند، باز هم مهم است که با او در ارتباط باشید، نیازی نیست که همیشه با همه مشتری‌ها تماس بگیرید؛ اما ارسال کارت تبریک در تعطیلات می‌تواند راه خوبی برای ادامه ارتباط شما باشد، با این کار به آن‌ها یادآوری می‌کنید که هنوز در این حوزه مشغول به فعالیت هستید و افراد در صورت نیاز به استفاده از خدمات مشاورین املاک شما را به‌عنوان اولین گزینه به یاد می‌آورند و به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.  
  • فعالیت آنلاین خود را جلو ببرید
با توجه به گسترش حوزه‌های کاری در شرایط کرونا باید به این موردتوجه کنید که اگر به‌صورت آنلاین فعال نباشید، هرگز مشاور املاک موفقی نخواهید شد. در شبکه‌های اجتماعی عضو شوید و فعالیت خود را شروع کنید. اگر علاقه‌مند به فعالیت آنلاین خود هستید، می‌توانید وب سایتی داشته باشید که اطلاعات مربوط به شما و کسب‌وکارتان را به اشتراک بگذارد؛ البته قبل از راه‌اندازی سایت اطلاعات کافی در این حوزه کسب کنید و به‌صورت حرفه‌ای کار خود را جلو ببرید. فعالیت آنلاین  کار بازاریابی را آسان‌تر می‌کند و هزاران ابزار آنلاین رایگان وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سئو سایتتان را بهبود ببخشید.
  • مشتریان خود را قبل از کار با آن‌ها ارزیابی کنید
تشخیص مشتری واقعی که در خرید ملک مصمم است و یا فقط می‌خواهد از قیمت املاک اطلاع پیدا کند می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد؛ اما اگر بتوانید این موضوع را تشخیص دهید می‌توانید از این موضوع در جهتی بهره ببرید که هم موفقیت‌های بیشتری در کسب‌وکار خود به دست آورید و هم انرژی خود را هدر نخواهید داد.
  • لایف استایل خوبی داشته باشید تا بتوانید یک مشاور املاک موفق شوید.
حواستان به نوع زندگی که برای خود انتخاب می‌کنید باشد، برای تبدیل‌شدن به یک مشاور املاک موفق شما نیاز دارید هر شب به‌اندازه کافی استراحت کنید، وعده‌های غذایی خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل 80 درصد غذاهای سالم بخورید، به‌طور منظم ورزش را در برنامه خود بگذارید و تمام تلاش خود را بکنید تا ازنظر جسمی و روحی سالم بمانید. با تغییر نحوه زندگی خود، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که می‌توانید بهتر تمرکز کنید و راحت‌تر از پس سختی‌ها برمی‌آیید. سخن پایانی کار به‌عنوان یک مشاور املاک دارای چالش‌هایی است که می‌تواند در وهله اول دشوار به نظر بیاید، اما اگر به فعالیت در این حوزه علاقه‌مند باشید، با این شغل می‌توانید ازنظر مالی و حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد و به دست آوردن تجربه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!