بهترین مکان خرید زمین در شمال

فهرست مطالب

مقدمه

از قدیم تا به الان داشت ویلا در شمال کشور یکی از آرزوهای افراد بوده است و بسیاری دوست داشته‌اند که در این محیط جذاب و سرسبز با آب‌وهوای عالی خانه‌ای از خود داشته باشند. همین دیدگاه باعث شده است که این منطقه برای سرمایه‌گذاران نیز بسیار جذاب شود و آن‌ها به خرید زمین در شهرهای شمالی علاقه نشان دهند. اصولا خرید ملک و زمین یک سرمایه‌گذاری بی‌دردسر یا حداقل کم دردسر است و شرایط خاص شمال کشور این منطقه را به یکی از مکان‌های موردعلاقه سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. سرمایه‌گذاران کم‌تجربه و افرادی که دوست دارند پول خود را صرف خرید چیزی کنند که از آینده آن مطمئن هستند، همواره با این سوال مواجه بوده‌اند که کدام‌یک از شهرهای شمالی برای سرمایه‌گذاری بهتر است و بهترین مکان برای خرید زمین در شمال کشور کجاست؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد؛ پس اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری امن و سودمند هستید تا پایان با ما همراه باشید.

آیا خرید زمین در شمال یک سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

بهتر است قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهیم که آیا اساسا سرمایه‌گذاری در شمال کشور سودمند است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خرید زمین و املاک همواره یک سرمایه‌گذاری سودمند بوده و اگر در کوتاه‌مدت شما را به سود نرساند در درازمدت سود خود را نشان خواهد داد. از سوی دیگر با توجه به علاقه‌ای که مردم کشور و دنیا به شهرهای شمالی دارند، این منطقه همواره در حال رشد است و به همین دلیل خرید زمین در شهرهای شمالی می‌تواند حضور توریست‌ها در این منطقه رونق اقتصادی آن را بیشتر می‌کند و به همین دلیل یک سرمایه‌گذاری مطمئن به حساب می‌آید. حال سوال اینجاست که کدام شهرها رشد بیشتری دارند و سرمایه شما را زودتر به سود می‌رسانند؟

لاهیجان

در میان مردم ایران کمتر کسی پیدا می‌شود که نام لاهیجان را نشنیده باشد؛ به همین دلیل بیشتر افراد لاهیجان را به‌عنوان اولین مقصد گردشگری خود در شمال کشور انتخاب می‌کنند. آب‌وهوای معتدل و طبیعت بکر لاهیجان همان چیزی است که افراد برای فرار از شلوغی شهرها انتخاب می‌کنند؛ پس سرمایه‌گذاری در این شهر یک انتخاب مطمئن خواهد بود.

بندر انزلی

با توجه به اینکه بندر انزلی محل بارگیری یا تخلیه بار کشتی‌هاست و همه‌روزه حجم زیادی از کالاها در آن وجود دارد، این منطقه را می‌توان محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری تجاری دانست. البته که نباید از طبیعت زیبا و جنگل‌های بزرگ و سرسبز در کنار دریای آبی و بیکران غافل شد. شاید به دلیل شرجی بودن هوای این شهر در فصل تابستان افراد کمتری آن را در فصل مسافرت به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند؛ اما می‌توان این بندر را برای افرادی که به دنبال خرید زمین تجاری هستند محلی مطمئن دانست.

رامسر

رامسر شهری است که با جنگل و دریا احاطه شده و آبشارهای بسیار زیبایی دارد؛ به همین دلیل به‌جز مسافرین داخلی تعداد توریست‌هایی که از این شهر دیدن می‌کنند بسیار زیاد است. موقعیت خاص این شهر باعث شده که سرمایه‌گذاری در آن در طول تاریخ پررونق باشد و هنوز هم یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در شمال کشور شناخته می‌شود. زمین‌های جنگلی و کنار ساحل رامسر برای ساخت ویلا و اجاره به مسافران گزینه بسیار عالی هستند و به دلیل ویوی جذاب می‌توانند درآمد خوبی برای شما داشته باشند.

محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرهای کوچک اما شناخته‌شده شمالی است که فاصله آن تا تهران بسیار کمتر از دیگر شهرهاست. به همین دلیل تهرانی‌ها برای مسافرت آخر هفته یا تعطیلات چندروزه اغلب این شهر را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که تقریبا در تمام سال مسافران زیادی در محمودآباد حضور دارند. علاوه بر دریای سالم‌سازی شده، زمین‌های بسیار حاصلخیز این شهر نظر علاقه‌مندان به باغبانی و کشاورزی را به خود جلب کرده است.

زیباکنار

مساحت زیاد ساحل زیباکنار چیزی است که این شهر را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است. این شهر ازجمله مناطق آزاد کشور است و به همین دلیل محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری تجاری به شمار می‌رود. رونق ماهیگیری در زیباکنار و رودخانه جذاب اوشمک در کنار امکانات گردشگری فراوان چیزی است که گردشگران را به این شهر جذب کرده است. به همین دلیل هم هست که می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید زمین در شمال کشور دانست.

نکات مهم برای انتخاب زمین در شمال کشور

استان‌های گیلان و مازندران نسبت به استان گلستان مسافران بیشتری دارند و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران خرید زمین در این استان‌ها را ترجیح می‌دهند؛ اما مسئله اینجاست که همه افراد نمی‌توانند در شهرهای معرفی‌شده در این مطلب که بهترین مکان‌ها برای خرید زمین در شمال کشور به شمار می‌روند زمین بخرند. به همین دلیل در این بخش نکاتی را در این رابطه مطرح می‌کنیم تا افراد با بودجه کمتر نیز بتوانند سرمایه‌گذاری خوبی را انجام دهند.

1-توجه به بودجه

مهم‌ترین مسئله این است که شما قصد دارید چه میزان سرمایه‌ای را به خرید زمین در شمال کشور اختصاص دهید. معمولا زمین در مناطق شناخته‌شده گردشگری که در این مطلب معرفی شدن قیمت بالایی دارد و هرکسی نمی‌تواند در این شهرها سرمایه‌گذاری کند. با توجه به این موضوع بهتر است به سراغ شهرهای کمتر شناخته‌شده بروید که آینده روشنی دارند. شهرهای استان گلستان گزینه مناسبی برای شروع خواهند بود.

2-موقعیت زمین

بسته به اینکه زمین چقدر به شهر نزدیک است، قیمت آن متفاوت خواهد بود. معمولا زمین‌های بکر و دور از شهر برای اهداف تجاری مناسب نیستند اما مقصدی جذاب برای گردشگران علاقه‌مند به دوری از شلوغی شهر و نزدیکی به طبیعت بکر به شمار می‌روند.

3-فاصله تا تهران

تهرانی‌ها همواره بخش زیادی از مسافران شمال کشور به‌خصوص در تعطیلات کوتاه‌مدت را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل نزدیکی منطقه به تهران نیز یک نقطه مثبت برای انتخاب محل سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع شهرهای استان مازندران به دلیل نزدیکی به تهران گزینه مناسب‌تری خواهند بود.

4-هدف سرمایه‌گذاری

اگر قصد ساخت ویلا و اجاره آن رادارید، بهتر است به سراغ شهرهایی با مسافران بیشتر بروید. همچنین خرید زمین تجاری در شهرهای پرمسافر و تجاری مانند بندرها گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!