آینده دریاچه چیتگر

آینده دریاچه چیتگر

فهرست مطالب
بزرگترین دریاچه مصنوعی در خاورمیانه، دریاچه چیتگر می باشد که متخصصان برای آن آینده نسبتا خوبی پیش بینی کرده اند. دریاچه چیتگر و مناطق موجود در اطراف آن مانند پارک جنگلی، به عنوان ریه تنفسی تهران نامیده می شوند؛ همچنین در بهبود هوای آن منطقه بسیار موثر هستند. بسیاری از افراد به دنبال تخمین زدن آینده دریاچه چیتگر  در منطقه 22 تهران هستند و اکثر آنها می خواهند بدانند دریاچه چیتگر به چه سمتی می رود؟ چه آینده ای دارد؟ و آیا برای سرمایه گذاری  و آیا برای مناسب است یا خیر؟  در ادامه این مطلب پاسخ این سوال ها را به شما خواهیم داد .  

مساحت دریاچه چیتگر در آینده

در زمان های قدیم پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر مساحت 1200 هکتار داشت و بعد از اندازه گیری های دو سال اخیر متوجه متراژ های واقعی آن ها شدند. متراژ پارک جنگلی چیتگر از 1200 هکتار به 800 هکتار کاهش پیدا نموده است. علت تمامی این تغییرات وجود ساخت و ساز زیاد در اطراف این منطقه و یا حتی ایجاد بزرگراه اطراف پارک جنگلی چیتگر بوده است . امروزه مساحت زیادی را به بزرگراه در جوار پارک جنگلی اختصاص داده اند ولی تغییر آنچنانی در متراژ دریاچه چیتگر ایجاد نشده و متراژ تقریبی آن 800 هکتار باقی خواهد ماند.  

آینده دریاچه چیتگر برای سرمایه گذاری

بعد از احداث و راه اندازی دریاچه چیتگر آپارتمان ها و برج های زیادی در اطراف دریاچه ساخته شدند که هر کدام از آنها منبعی برای سرمایه گذاری افراد تبدیل شده است. بسیاری از تعاونی های موجود در دریاچه چیتگر مشغول فروش و یا پیش فروش آپارتمان ها هستند ولی بیشتر آن ها به سرمایه گذاری در آن شک دارند. متخصصان بررسی کرده اند که در سال های اخیر آینده چیتگر روشن و درخشان خواهد بود. همچنین املاک و زمین های موجود افزایش قیمت خواهند داشت. همین امر باعث می شود تا کسانی که قصد سرمایه گذاری در دریاچه چیتگر را دارند بدون شک با وجود آینده درخشان، در آن سرمایه گذاری کنند.  

آب و هوای آینده دریاچه چیتگر

امروزه با توجه به آلودگی هوا و تغییر شرایط زیست محیطی آینده دریاچه چیتگر مانند دیگر مکان ها با بالاتر رفتن دما قابل پیش بینی است. دریاچه چیتگر در آینده‌ ای نزدیک دمای بالایی خواهد داشت و دلیل این اتفاق را می‌ توان ساخت و ساز زیاد در این منطقه دانست که روی تغییرات دما بسیار تاثیر گذار هستند.   آب و هوای آینده دریاچه چیتگر   امروزه آب و هوای منطقه چیتگر بسیار پاکیزه و تمیز است اما با پیش بینی های اخیر و به دلیل ساخت و ساز برج ها و آپارتمان های زیاد در این منطقه شاهد آب و هوای آلوده آن خواهیم بود. اما نگران نباشید زیرا بیش از 50 سال طول می کشد تا میزان آلودگی هوا در منطقه چیتگر به میزان آلودگی هوا در سایر مناطق ایران از جمله تهران نزدیک شود.  

جذب توریست در منطقه چیتگر در آینده

ناگفته نماند که دریاچه چیتگر یکی از مناطق توریستی است که در سال های اخیر توریست های بسیار زیادی از نقاط جهان برای دیدن این منطقه به ایران آمدند و اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر تعداد توریست هایی که برای دیدن دریاچه چیتگر به ایران سفر می کنند به نسبت گذشته کمتر شده است. با از بین رفتن بیماری کرونا، دریاچه چیتگر در آینده توریست های بسیار زیادی را به خود جذب خواهد کرد. همه ی ما به خوبی می دانیم که وجود توریست در هر منطقه‌ ای باعث رشد و رونق کسب و کار در آن منطقه، همچنین درآمد زایی خواهد شد.  

آینده پاکیزگی دریاچه چیتگر

به دلیل ساکن شدن بسیاری از افراد در اطراف دریاچه چیتگر ممکن است پاکیزگی دریاچه چیتگر تا حدود زیادی به مخاطره بیفتد. همچنین افرادی که برای بازدید به دریاچه چیتگر می روند، برخی از آنها زباله های خود را در آب دریاچه رها می‌ کنند و این باعث از بین رفتن محیط زیست این منطقه می شود. در سال های اخیر سازمان محیط زیست اعلام کرده است که تراکم جمعیت دریاچه چیتگر بسیار کمتر از تراکم جمعیت فعلی آن است. همین امر باعث می‌ شود تا به دریاچه چیتگر آسیب فراوانی وارد شود؛ همچنین زباله های زیادی در این منطقه نفوذ پیدا کند.   

آینده دریاچه چیتگر از نظر شکل ظاهری

اگر به دریاچه چیتگر نگاهی کرده باشید مناطق اطراف دریاچه چیتگر دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده اند و می توان گفت شکل ظاهری منطقه همواره تغییر پیدا کرده است. در سالهای اخیر با توجه به ساخت و ساز آپارتمان ها و برج های بسیار زیادی شکل ظاهری دریاچه چیتگر تغییرات فراوانی پیدا کرده است و هر ساله با توجه به ساخت و ساز این آپارتمان ها تغییرات ظاهری در آن خواهیم دید. طبق آمار و پیش بینی های انجام شده تغییرات ظاهری در دریاچه چیتگر تا حدود 15 سال دیگر ادامه خواهد داشت و تا آن زمان نمی توانیم برای دریاچه چیتگر ظاهری ثابت معین کنیم.   

آینده دریاچه چیتگر برای سرمایه گذاری در کدام قسمت بهتر است؟

دریاچه چیتگر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. سوالی که ذهن تمامی خریداران را مشغول کرده است این است که سرمایه گذاری در قسمت شرقی دریاچه بهتر است یا در قسمت غربی آن؟      بهتر است بدانید که قسمت غربی دریاچه چیتگر مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در آینده دریاچه چیتگر می باشد. یکی از مهمترین دلایل مناسب بودن قسمت غربی چیتگر برای سرمایه گذاری، وجود پروژه های لوکس مختلف در این قسمت است و دلیل دیگر را می توان نزدیک بودن قسمت غربی به شاهراه‌ های اصلی رفت و آمد مردم در مناطق دانست.   

آیا آینده دریاچه چیتگر تاثیری بر روی آینده تهران دارد؟

همانطور که در بالا گفتیم چیتگر به عنوان ریه تنفسی تهران نامیده می شود و پاکیزه ترین آب و هوای تهران را دارد. ولی با به مخاطره افتادن پاکیزگی و تمیزی دریاچه چیتگر، قطعا پاکیزگی مناطق تهران هم به خطر خواهد افتاد. آینده دریاچه چیتگر بر روی آینده تهران تاثیر گذار خواهد بود به همین علت طبق نظر سازمان محیط زیست هیچ ساخت سازی نباید در این منطقه انجام شود. اما در سال های اخیر عکس این موضوع را در مناطق چیتگر مشاهده کرده ایم.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!