نکات مهم خرید ملک اداری

فهرست مطالب
اگر تا‌ به‌ حال تجربه خرید یک ملک اداری را داشته باشید، حتما می‌دانید که خرید ملک اداری با خرید یک ملک مسکونی کاملاً متفاوت است. شما خرید خانه را برای امنیت و آرامش خود و افراد خانواده می‌خواهید و شاید کمتر به بعد اقتصادی و افزایش قیمت آن دقت کنید. ولی در خرید یک ملک اداری نکته اولیه آن ریسک یک سرمایه‌گذاری است. گذشته از ترکیب ساختمانی ملک، موقعیت جغرافیایی و شهری آن هم مهم است؛ زیرا هر لحظه ممکن است که یک تغییر در نقشه‌های شهری به‌ کلی موقعیت یک ملک را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ بنابراین خریدن یک ملک اداری مشروط به دانستن نکاتی است که می‌تواند یک فرد را در خرید این نوع املاک یاری کند. در این مطلب در خصوص نکات مهم برای خرید ملک اداری توضیحاتی را ارائه می‌دهیم تا مطمئن شوید ملکی که خریداری می‌کنید برای کارهای اداری کاملا مناسب است. بنابراین قبل از خرید ملک اداری حتما ادامه این مطلب را بخوانید.  

نکات مهم قبل از خرید ملک اداری

  نکات مهم در خرید ملک اداری  

با خود روراست باشید

شما باید قبل از خرید یک ملک اداری این نکته را در نظر بگیرید که شاید مجبور به پرداخت مبلغ قابل‌ توجهی شوید. با توجه به این موضوع باید ببینید آیا کاری که می‌خواهید در این ملک انجام دهید ارزش این سرمایه‌گذاری را خواهد داشت؟ آیا در بلند مدت شما دچار زیان نخواهید شد؟ بهتر است گول حرف‌های صاحب ملک یا بنگاه‌دار را نخورید و اگر فکر می‌کنید که تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته‌اید با افراد باتجربه‌تر مشورت کنید.  

بر اساس نیازهایتان تصمیم بگیرید

شما مهم قبل از خرید ملک اداری باید بدانید که در این دفتر کار قرار است چه‌ کاری انجام دهید؛ این موضوعی است که مشخص می‌کند موقعیت دفتر، متراژ و سایر ویژگی‌های آن باید چگونه باشند. ممکن است شرکت شما کارکنان یا مراجعان زیادی داشته باشد؛ پس بهتر است محله‌ای با دسترسی مناسب را برای آن انتخاب کنید. همچنین متراژ آن نیز باید به‌گونه‌ای باشد که همه کارکنان به‌راحتی در دفتر رفت‌وآمد کنند. اگر یک مکان آرام و بی‌سروصدا برایتان بهتر است، می‌توانید به سراغ محله‌های کم‌جمعیت و آرام‌تر بروید. اگر تمام این موارد را در نظر بگیرید پیدا کردن یک ملک اداری خوب برایتان آسان‌تر خواهد بود.  

شهرنشینی و تغییر دستورالعمل‌های کاری

راه‌اندازی یک دفتر اداری در شهرهای بزرگ به آسانی شهرهای کوچک نیست. در شهرهای کوچک تغییر کاربری ساختمان و دریافت سند اداری راحت‌تر است؛ اما در شهرهای بزرگ باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید.
  • اگر ملکی خریداری کنید که دارای سند اداری باشد شما می‌توانید هر کسب‌وکار دفتری را در آن راه‌اندازی کنید و اجازه نصب تابلو هم خواهید داشت. ولی باید در نظر بگیرید که خرید این نوع املاک هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.
  • بعضی از املاک دارای موقعیت اداری ولی سند مسکونی هستند؛ در این املاک فقط شخص مالک می‌تواند دفتر بزند. در غیر این صورت توسط شهرداری پلمپ خواهد شد. البته می‌توانید مجوز تغییر کاربری از شهرداری بگیرید که فرایندی طولانی و خسته‌کننده دارد.
  • شما باید کاری که قرار است راه‌اندازی کنید و بودجه‌ای که برای این کار کنار گذاشته‌اید را کاملاً در نظر بگیرید و با توجه به این‌ها اقدام به خرید کنید.
 

داشتن پارکینگ

با توجه به دنیای شهری و رفت‌ و آمدهای مکرر به یک دفتر کار داشتن یک پارکینگ مناسب می‌تواند روند کاری شما را بهبود ببخشد. پارکینگ و انباری و داشتن کمد دیواری در یک دفتر کار اداری می‌تواند جزء مزیت‌های اصلی آن باشد که آن را به گزینه مناسب‌تری برای خرید تبدیل می‌کند.  

داشتن شرکای اداری

اگر خودتان به‌ تنهایی نمی‌توانید زیاد هزینه کنید؛ می‌توانید از دفاتر اشتراکی استفاده کنید. شما می‌توانید با یک یا چند نفر یک ملک را خریداری و بسته به نوع کار خود و شریک‌هایتان اتاق‌ها را تقسیم کنید. فقط باید توجه داشته باشید که نوع کارتان به هم نزدیک باشد؛ زیرا در بعضی از دفاتر رفت‌ و آمد زیاد است و این مورد شاید برای شما که رفت‌ و آمد چندانی ندارید ایجاد مشکل کند. نکات مهم قبل از خرید ملک اداری   یک پیشنهاد عالی برای این موضوع برقراری ارتباط با افرادی است که کارتان به آن‌ها وابسته است. به‌ عنوان‌ مثال اگر قصد راه‌اندازی یک شرکت ساختمانی دارید می‌توانید با شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی یا موارد مشابه همکاری کنید.  

موقعیت ملک اداری

شما باید با توجه به کارتان موقعیت دفترتان را در نظر بگیرید. اگر کار شما این‌گونه است که ارباب‌رجوع زیادی باید داشته باشد باید در خیابان‌های شلوغ و پر رفت‌ و آمد باشد. البته در این مورد باید جای پارک کافی برای مراجعان را هم در نظر بگیرید. علاوه بر این دسترسی به مکان اداره از مناطق مختلف شهر نیز اهمیت زیادی دارد. در مقابل اگر احتیاج به آرامش دارید موقعیت ملک باید در یک مکان آرام و با رفت‌وآمد کم باشد.

مساحت ملک اداری

شما باید با توجه به نوع کار خود متراژ یک ملک را بسنجید. اگر دارای رفت‌وآمد زیاد و کارهای دفتری زیاد هستید باید به دنبال خرید ملک اداری با وسعت بیشتر و امکانات بیشتری باشید و اگر رفت‌وآمدتان کم است می‌توانید جای کوچک‌تری خریداری کنید.  

داشتن سرویس بهداشتی مناسب و آشپزخانه

یک ملک اداری خوب باید دارای سرویس بهداشتی خوب و مناسب و یک آشپزخانه کوچک با حداقل امکانات برای درست کردن چای یا گرم کردن غذا باشد. این دو مورد جزء ضروریات یک دفتر اداری است. همچنین اگر لازم باشد می‌توانید دفاتری با تعداد اتاق‌های متعدد تهیه کنید تا اتاق کار افراد از هم مجزا باشد و آن‌ها بتوانند با تمرکز بیشتری کار کنند.   سخن پایانی با توجه به گسترش شهرها و افزایش کارهای دفتری داشتن یک دفتر کار مناسب و درخور می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای انجام یک کار دفتری باشد. اگر مایل به خرید ملک اداری خوب هستید تمام جوانب ذکر شده را در نظر بگیرید. سپس با توجه به بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید. توجه به متراژ، موقعیت شهری، امکانات رفاهی، نوع کار دفتری که قرار است انجام شود، تطبیق کار با دفتر کار، در نظر گرفتن تعداد مراجعان و… می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری کمک کند تا اینکه یک ملک اداری خوب را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!