شهرک گلستان چیتگر تهران

شهرک گلستان چیتگر | شهرک راه آهن تهران

فهرست مطالب

توضیحات اولیه شهرک گلستان تهران 

شهرک گلستان یا شهرک راه آهن تهران توسط تعاونی کارکنان شرکت راه آهن در سال 95 ساخته شد. این منطقه به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب، افراد زیادی را به منظور ساخت و ساز به سوی خود جلب کرده است. در منطقه گلستان تهران بهترین برج ها و املاک چیتگر وجود دارد.  

معرفی شهرک گلستان(شهرک راه آهن)

اکثر ساخت و ساز های شهرک گلستان به صورت تجاری-اداری می باشد. البته بخش زیادی از این منطقه شامل بافت مسکونی می شود. شهرک راه آهن در منطقه 22  سمت غرب تهران واقع شده است. تجمع و انبوه سازی در این منطقه به دلایلی همچون مطلوب بودن آب و هوا، نوساز بودن منطقه و … می باشد. در صورتی که به دنبال منطقه ای آرام به منظور سکونت هستید، منطقه 22 تهران انتخاب مناسبی است. به منظور آشنایی بیشتر با آپارتمان های این منطقه، مقاله “راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر” را مطالعه کنید. شهرک گلستان تهران در کنار کوه های البرز جنوبی، پارک جنگلی چیتگر و در معرض بادهای شمال غربی قرار گرفته است. البته ساخت برج و آپارتمان های بلند در این منطقه باعث عدم جریان هوا و آلودگی شده است.  

شهرک گلستان تهران کجاست؟

شهرک راه آهن تهران در غرب تهران قرار دارد. یکی از بهترین قسمت های منطقه 22، شهرک گلستان بلوار کاج می باشد. در این منطقه میدان و خیابان های بسیاری وجود دارد که از بهترین میدان های این منطقه می توان به میدان اتریش اشاره کرد. شهرک راه آهن منطقه 22

موقعیت مکانی شهرک گلستان

شهرک گلستان چیتگر از سمت شمال به بزرگراه همت بلوار آبشار، از شرق به بزرگراه آزادگان و دهکده المپیک، از غرب به دریاچه چیتگر و از جنوب به بلوار کوهک و پارک جنگلی چیتگر دسترسی دارد. در چند سال اخیر مجتمع های تجاری- اداری و مسکونی بسیاری در این منطقه ساخته شده است و از طرف آزاد راه آزادگان و بزرگراه تهران- کرج نیز به این منطقه مربوط می شود. همین موضوع باعث شده تا دسترسی به امکانات رفاهی برای ساکنین این منطقه به آسانی صورت گیرد.

خیابان های اصلی شهرک گلستان

شهرک راه آهن دارای خیابان های اصلی متعددی است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.
  • خیابان گلها
  • بلوار اقاقیا
  • خیابان هوانیروز
  • بلوار هاشم زاده
  • خیابان امیرکبیر
  • بلوار  کاج
  • خیابان کاشانی
همچنین از خیابان های فرعی مهم این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • خیابان یاس
  •  خیابان بنفشه
  •  خیابان سروستان
  • خیابان  قائم 

دسترسی های شهرک راه آهن

یکی از مهمترین مواردی که مشتریان پیش از خرید ملک به آن توجه می کنند، دسترسی های موجود به مناطق و محلات مختلف می باشد. در صورتی که یک  منطقه به خیابان های اصلی و بزرگراه ها دسترسی داشته باشد، رفت و آمد ساکنین به راحتی امکان پذیر می باشد. شهرک گلستان در دسترسی مناسبی از بزرگراه های همت، حکیم، آزادگان و بزرگراه تهران کرج دارد. این شهرک فاصله بسیار کمی با ایستگاه مترو چیتگر دارد. شهرک راه آهن منطقه 22 تهران

امکانات شهرک گلستان چیتگر

هر یک از مناطق تهران دارای امکانات رفاهی متنوع می باشند و با توجه به شرایط منطقه این امکانات متنوع می باشد. شهرک گلستان که در منطقه 22 تهران قرار دارد، دارای امکانات رفاهی بسیاری دارد. از امکانات شهرک راه آهن چیتگر می توان به موارد زیر اشاره کرد.  

آبشار تهران

منطقه تفریحی آبشار تهران در قسمت شمالی شهرک گلستان و در مجاورت بزرگراه همت قرار گرفت است. در کنار آبشار تهران شهرک و پروژه های مسکونی زیادی تاسیس شده است. این منطقه تفریحی بسیاری از گردشگران و کوهنوردان را به سوی خود جذب کرده است. آبشار تهران به سبک سنتی و طبقه طبقه ساخته شده است. هر یک از طبقات شامل فضای سبز، آلاچیق و برکه دارد.   

روستای وردیج و واریش

یکی از مناطق بکر و دست نخورده تهران روستای وردیج و واریش می باشد.بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود به این منطقه سفر می کنند. به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب این منطقه، به یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق تبدیل شده است. آبشار لتمال و دامنه ارواح سنگی از جاذبه های این منطقه محسوب می شوند.  روستای وردیج و واریش شهرک گلستان تهران

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های منطقه 22 است که در شهرک گلستان قرار دارد. وجود دریاچه در این منطقه باعث افزایش سود و بهبود زندگی ساکنین در این شهرک شده است. به غیر از ساکنین شهرک گلستان، بسیاری از گردشگران از مناطق مختلف برای بازدید از این دریاچه می آیند.  

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره در کنار مجموعه ورزشی آزادی و بزرگراه تهران- کرج قرار دارد. این پارک جنگلی به عنوان کمربند سبز شهر تهران محسوب می شود. یکی از دلایل احداث این پارک، تصفیه هوای این منطقه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!