نوشتن آگهی فروش ملک

7 ترفندهایی برای نوشتن آگهی فروش ملک

فهرست مطالب

مقدمه

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی و استفاده فراوان از اینترنت، روش‌های سنتی برای خریدوفروش املاک ازجمله جست‌وجو در آگهی‌های روزنامه جای خود را به تبلیغات جذاب و آنلاین داده‌اند. به همین دلیل نوشتن آگهی که بتواند توجه افراد را جلب کند اهمیت زیادی دارد. این موضوع در بازار مسکن که بازاری با معاملات بزرگ است، مهم‌تر بوده و فروشندگان یا مشاورین املاک باید آگهی فروش ملک را به‌گونه‌ای بنویسند که خریداران را برای بازدید از ملک و خرید آن ترغیب کند. در مقاله های گذشته به ویژگی ها و وظابف مشاور املاک خوب پرداخیتم ام اگر شما هم به‌عنوان یک مالک یا فروشنده ملک به دنبال ترفندها و روش‌های نوشتن آگهی جذاب و تاثیرگذار برای ملک خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ما را در این مقاله همراهی کنید. شما می‌توانید با کمک چند کلمه یا چند خط به‌جای استفاده از تصاویر، ملک خود را توصیف نموده و اینجاست که با قدرت کلمات و تبلیغات مواجه خواهید شد.   آگهی فروش ملک.2

نوشتن آگهی فروش ملک

در نوشتن آگهی فروش ملک باید این نکته را در نظر داشته باشید که آگهی به‌صورتی نوشته شود تا برای همه افراد قابل‌فهم باشد. استفاده از کلمات مناسب می‌تواند موجب جذاب شدن آگهی شما باشد و به‌عنوان یک برگ برنده برای شما به‌حساب می‌آید. بهتر است قبل از نوشتن آگهی کلماتی که ملک شما را توصیف می‌کند لیست کرده و با کمک خلاقیت خود از کلمات بکر و دست‌اول استفاده نمایید. پس از تهیه لیست کلمات با رعایت نکات زیر آگهی خود را بنویسید.  

1- انتخاب عنوان جذاب

شما می‌توانید با کمک کلمات مناسب و جذاب در عنوان آگهی خود، افراد بیشتری را برای مطالعه آگهی جذب کنید. نوشتن یک تیتر یا عنوان جذاب موجب می‌شود تا خریدار تحریک‌شده و باعلاقه آگهی شما را مطالعه کند. استفاده از کلمات قابل‌فهم و روان این اجازه را به افراد می‌دهد تا برای خواندن اطلاعات تکمیلی و ادامه روند معامله آگهی شما را باز و مطالعه نمایند. عناوین جذابی که در آن از کلماتی مانند بهترین قیمت، چشم‌انداز زیبا، خوش نقشه، امکانات کامل و … استفاده‌ شده باشد می‌تواند تاثیر چشمگیری بر جذب مشتری داشته باشد. این مورد از اثرگذارترین ترفندهای نوشتن یک آگهی فروش ملک است که بسیاری از افراد به‌سادگی از آن عبور می‌کنند و درفروش خود موفق نخواهند بود.  

2- استفاده از بهترین تصاویر ملک خود

یکی از اثرگذارترین ترفندها در جذاب کردن آگهی فروش ملک استفاده از تصاویر مناسب است. این را در نظر داشته باشید که افراد با دیدن تصاویر به‌خصوص در فضای مجازی بیشتر به مطالعه آگهی شما جذب می‌شوند. تاثیر عکس از نمای بیرونی ساختمان را در آگهی خود دست‌کم نگیرید. تصویر نمای بیرونی از زوایای مختلف می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند. درگرفتن عکس بهتر است نکاتی مانند توجه به نور، انتخاب زاویه مناسب، استفاده از دوربین عکاسی با دقت بالا و انتخاب جهت مناسب را رعایت کنید.

3- ارائه توضیحات تکمیلی دقیق و واضح

در این مورد باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه افراد با زبان املاک آشنا نیستند. باید در نوشتن مطالب از کلماتی استفاده شود که قابل‌فهم، روشن، روان و کوتاه باشد تا خریدار برای مطالعه دچار سردرگمی نشود. آگهی‌های با توضیحات کامل که تمام مشخصات و امکانات ملک را به‌صورت کامل بیان کند نسبت به دیگر آگهی‌ها شانس بیشتری برای دیده شدن خواهند داشت. استفاده از کلمات کاربردی و قابل‌درک در توضیحات تکمیلی آگهی علاوه بر ایجاد حس اعتماد در خریدار موجب افزایش تماس‌ها برای خرید خواهد شد. آگهی فروش ملک  

4- نه به کلمات منفی

پس از درج کلمات بکر و خلاقانه در لیست و انتخاب عنوان مناسب باید کلماتی که موجب ایجاد حس منفی در خریدار می‌شود و او را دچار انحراف می‌کند حذف نمایید. استفاده از کلماتی که در زیر لیست زیر آمده‌اند ممنوع است. همچنین می‌توانید در دیگر آگهی‌ها نگاه کرده و بررسی کنید که کدام کلمات در خود شما به عنوان یک خریدار دیدگاه منفی ایجاد می‌کنند.
  • فروش فوری که موجب کاهش ارزش‌گذاری ملک شما می‌شود.
  • قابل‌بازسازی که ذهن خریدار را به سمت تصور یک ملک سنتی با خرابی‌های بسیار می‌برد.
  • نقلی یا کوچک که بهتر است به‌جای آن از کلمه‌ای مانند دنج استفاده شود.
  • نزدیک اتوبوس، مترو یا خط راه‌آهن که در کنار داشتن امتیاز برای ملک تصوری از آلودگی و سروصدای زیاد را برای خریدار تداعی می‌کند.
علاوه بر این‌ها کلمات دیگری مانند تنگ و تاریک، زیرزمین، تازه رنگ‌شده و هم‌چنین دارای ایرادات جزئی و… تنها چند نمونه از کلمات با بار منفی هستند که بهتر است در آگهی فروش ملک نوشته نشوند.  

5- درج کلمات مثبت و تاثیرگذار در آگهی فروش ملک

جایگزینی کلمات منفی با استفاده از کلمات مثبت و تاثیرگذار می‌تواند بهترین گزینه برای یک آگهی جذاب و خواندنی باشد. به کار بردن کلماتی مانند آماده تحویل، جادار، زیبا، نقشه دل‌باز، چشم‌انداز عالی، حیاط یا تراس هیجان‌انگیز و… می‌تواند نقش به سزایی در افزایش جذایت و گیرایی آگهی شما داشته باشد.  

6- ذکر راه‌های ارتباطی

با توجه به گستره جهانی فضای مجازی و حضور اغلب افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف، حضور شما و فعال بودن در این حوزه‌ها می‌تواند اثر مثبت داشته باشد. دقت نمایید آدرس ایمیل خود، شماره تماس و لینک شبکه‌های اجتماعی مختلف که در آن‌ها فعالیت دارید را در پایان آگهی خود درج نمایید تا خریدار بتواند از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با شما در تماس باشد.  

7- بررسی قیمت در آگهی فروش ملک

اگر با رعایت تمام موارد ذکرشده همچنان ملک شما بی‌مشتری مانده است بهتر است در نحوه ثبت قیمت درج‌شده در آگهی تجدیدنظر کنید. قیمت ملک خود را بر اساس بازار جامعه و تقاضای افراد سنجیده و ارائه دهید. اگر هدف شما تنها فروش ملک باشد و نه کسب سود از آن باید با توجه به شرایط موجود در بازار خریدوفروش قیمت‌گذاری کنید تا مشتری‌های بیشتری به سمت آگهی شما جذب شوند.  

سخن پایانی

در دنیای امروز و با توجه به گسترش درج آگهی‌های مختلف در انواع شبکه‌ها اجتماعی و فضای مجازی، شما می‌توانید با کمک ترفندهای ذکرشده در این مقاله، خریداران بیشتری را به سمت خرید ملک خود جلب کنید. با استفاده از کلمات درست و ارائه توضیحات دقیق از ملک اجازه دهید تا افراد با آگاهی کامل به خرید ملک شما فکر و آن را انتخاب نمایند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!