بهترین محله منطقه 22

بهترین محله های منطقه ۲۲ تهران

فهرست مطالب
منطقه 22 تهران محله های بسیار زیبایی دارد که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرده خودشان را دارند. یک سری از این محل ها شناخته و برخی دیگر از آنها کمتر شنیده شده اند. در تهران برخی از محله ها پیشرفته بالاتری نسبت به دیگر محله ها دارند. منطقه 22 یکی از مناطقی است که توسعه شهری و رشد مسکن در آن رو به پیشرفت است. طی 5 سال گذشته با توجه به پروژه های بزرگ رفاهی-خدماتی و تجاری-اداری که ساخته شده است می توانیم بگوییم پیشرفت بدون توقفی را در پی دارد و هنوز هم در حال تکمیل چندین پروژه در حال ساخت می باشد.  

بهترین محله منطقه 22 

بدون شک یکی از متنوع ترین مناطق تهران از لحاظ جغرافیایی منطقه 22 تهران می باشد. منطقه 22 تهران دارای چند بخش مختلف از لحاظ پروژه سازی می باشد که در ادامه این مطلب از برنا 22 به معرفی این پروژه ها می پردازیم.  

اطراف دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر چند سالی است در منطقه 22 آبگیری شده است و کلی به جاذبه های این منطقه افزوده است. در حقیقت وجود دریاچه چیتگر باعث شده است تا پروژه های مسکونی زیادی در اطراف آن ساخته شود و همچنین پروژه های بسیاری در حال ساخت می باشد.  اگر بخواهید از نظر سرمایه گذاری و پیش فروش به آن نگاه کنید، پروژه های بسیار زیادی  ساخته شده است و همچنین پروژه های بسیاری پیش فروش شده اند. برای مثال پروژه مسکونی ساحل که در ضلع شمالی دریاچه و میدان ساحل قرار گرفته است تا پایان سال آماده تحویل می باشد. پروژه 12 فروردین واقع در ضلع شرقی دریاچه یکی دیگر از گزینه های پیش فروش در اطراف دریاچه چیتگر می باشد که به تنهایی از 6 برج تشکیل شده است و 4 بلوک آن ساخته و تحویل داده شده و 2 بلوک باقیمانده در مرحله اسکلت و پیش فروش می باشد. از دیگر پروژه های پیش فروش می توانیم به پروژه های تجاری-اداری آرتمیس، آیرانا لکسون، جام جم، شاهد، باران و چند پروژه دیگر در مرحله زمین اشاره کرد.  

غرب دریاچه چیتگر

بیشترین پروژه های پیش فروش منطقه 22 در قسمت غرب دریاچه چیتگر واقع شده است. پروژه هایی ک نزدیک به دریاچه چیتگر هستند اعم از پروژه های مسکونی لوکس پارلمان، بهاران، افرا و صدف می باشند.  شهرک مسکونی چیتگر از سه پهنه تشکیل شده و توسط تعاونی های مرتبط با بنیاد تعاون ارتش در حال ساخت است. پهنه A از شهرک مسکونی چیتگر تقریباً ساخته و تحویل داده شده است؛ همچنین چند برج باقیمانده از آن نزدیک به تحویل می باشد. پهنه های B و C در مرحله تیغه چینی و اسکلت هستند. شهرک شهید خرازی در غرب بلوار اردستانی واقع شده است که از 44 برج 32 طبقه آن تشکیل شده است که توسط 5 تعاونی مرتبط به سپاه ساخته می شود. در یک سال و نیم آینده واحد های این پروژه به صورت امتیازی خرید و فروش می شود. اگر از این شهرک به سمت غرب عبور کنیم خانه های سقف شیروانی شهرک دانشگاه شریف قرار دارد و غرب این شهرک، شهرکی مدرن در حال شکل گرفتن است که به نام مروارید شهر منطقه 22 شناخته می شود. بی شک به روز ترین و مدرن ترین شهرک در منطقه 22 مروارید شهر است. تعاونی های مختلفی در مروارید شهر هستند که پروژه های بسیاری را دارند. از بارزترین آنها می توانیم به برج مسکونی مروارید بقیه الله 1 و 2، مروارید بهارستان، مروارید خیام، الماس بهداری، سیمان تهران، مروارید دانشگاه تهران، خادمین شهرداری، آتش نشانی و خانه سینما اشاره کرد.  

بلوار کوهک منطقه 22

بلوار کوهک در غربی ترین بخش منطقه 22 قرار دارد و پروژه های زیادی را در خود جای داده است. این منطقه نزدیک پارک چیتگر و پرطرفدار است. ساخت ایستگاه مترو چیتگر و مجتمع اداری-تجاری طوبی باعث شده است تا بلوار کوهک به یکی از پرطرفدارترین بخش های منطقه 22 تبدیل شود. همچنین عواملی مانند ساخت شهرک 1400 واحدی یاس ۲ یا زیتون، برج هایی در شرف تحویل هواپیمای کشور باعث شده است تا روی بافت تراکم در منطقه کوهک تاثیر مستقیم داشته باشد.   بلوار کوهک   همچنین با پیشرفت فیزیکی پروژه های جدید ادامه دارد. از پروژه های پیش فروش بارز در بخش کوهک می توانیم به مسکونی فرزانگان، انرژی، کوهک، مجلل آترا، نارنجستان، شهرداری، راهور ناجا، شاهین، رحمت و … اشاره کنیم که از اصلی‌ ترین پروژه های پیش فروش بخش کوهک به حساب می آیند.  

خرگوش دره شرق آزادگان منطقه 22

خرگوش دره شرق آزادگان از نظر موقعیت مکانی بهترین و دورترین منطقه 22 به حساب می‌ آید. این بخش پروژه های در حال ساخت دارد که نیمی از آنها تحویل داده شده است. این منطقه بیشتر مورد پسند کسانی می باشد که به دنبال سکونت در منطقه دنج و آرام هستند. از دیگر پروژه های به نام و فعال این بخش برج های مسکونی دانشگاه تهران، آفتاب مجلس، عقاب 1 و 2 و … می باشد.  

شمال اتوبان خرازی منطقه 22

شاید خریداران در ذهن خود تصور کرده باشند که بخش شمال بزرگراه خرازی نسبت به بخش جنوبی آن از نظر دسترسی به امکانات ضعیف تر باشد. البته تا حدودی این طرز فکر درست است اما با وجود پروژه های جدید لوکس و فول امکانات بسیاری به این بخش اضافه شد. سازندگان و تعاونی ها با لبریز شدن اطراف دریاچه و جنوب خرازی توجه ویژه‌ای به زمین های بکر شمال خرازی داشتند. از پروژه های مربوط به این بخش را می توان به پروژه های لاک سفید، همت، شمشاد، آبشار و … نام برد.   

شهرک های اطراف منطقه 22

چند مورد از شاخص ترین شرکت های که اطراف بافت شهرک گلستان واقع شده است شهرک یاس، چشمه، دهکده المپیک و صدرا هستند که هر کدام از آنها برای خودشان مزایا و نکات مثبتی را دارند. ز جمله پروژه‌های شاخص بخش منطقه 22 پروژه مسکونی عقیق، برج های سپهر پردیس المپیک، تامین اجتماعی، دوقلوی خاتم و … هستند که هر کدام به نسبت موقعیت مکانی خریداران خاص خودشان را دارند.  

شهرک گلستان منطقه 22

یکی از محله های قدیمی و پرطرفدار منطقه 22 که به سبب شرایط جغرافیایی و محیطی مورد استقبال زیادی از سرمایه‌ گذاران و خریداران در گذشته قرار گر فته است شهرک راه آهن یا همان شهرک گلستان است.   شهرک گلستان یا راه آهن   شهرک گلستان واقع در بخش شرقی دریاچه چیتگر و اتوبان آزادگان قرار دارد و به نوعی می توان گفت در قسمت شمالی پارک جنگلی چیتگر هم واقع شده است. در این شهرک شاهد ساخت و ساز و سرمایه گذاری های متعددی هستیم که از جمله آن‌ ها می‌ توان به پروژه دارایی اشاره کرد. جالب است بدانید شهرک گلستان یکی از قدیمی‌ ترین بخشی منطقه 22 می باشد و به دلیل وجود خانه های ویلایی بسیار زیاد آن در مقایسه با دیگر نقاط منطقه بسیار متفاوت می باشد. همچنین افراد بسیاری برای سرمایه گذاری و سکونت به آن جذب می شوند.   

شهرک سرو آزاد منطقه 22

این شهرک در نزدیکی باغ ملی گیاه شناسی و در ضلع غربی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است که دارای شرایط بسیار مطلوبی برای یک زندگی در خوش آب و هواترین محله های منطقه 22 می باشد. در حقیقت شهرک سرو آزاد برای کارکنان ایران خودرو ساخته شده و یکی از قدیمی ترین محلات منطقه 22 می باشد. اما ساخت و سازهای انجام شده طی این مرحله تغییرات زیادی را روی خود انجام داده است و در آینده‌ای نه چندان دور به یک شهرک مدرن تبدیل می شود.  

شهرک چشمه منطقه 22 

در تاریخچه منطقه 22 یکی از قدیمی ترین محله شهرک ها، شهرک چشمه می باشد که در حد فاصله میدان المپیک تا ابتدای آزادگان واقع شده است. شهرک چشمه با قدمت 40 ساله بوده و دارای بافتی متناسب با آن زمان می باشد.   شهرک چشمه منطقه 22    با توجه به پیشرفت منطقه 22 این بخش دچار رشد و تحولات بسیاری شده است. اما در مجموع می‌ توانیم بگوییم که این شهرک جز قدیمی ترین بخش منطقه 22 است.  یکی از پروژه های اجرا شده در شهرک چشمه، شهرک پروژه موفق عقیق می باشد که از جدید ترین شهرک ها به حساب می آید.   

دهکده المپیک منطقه 22

پخش دهکده المپیک از منطقه 22 در گذشته از اراضی کن و منطقه 5 تهران بوده و پس از گذشت سال ها و تقسیم اراضی و تاسیس منطقه 22 جزئی از این منطقه جدید به شمار می رود. در واقع دهکده المپیک در شمال غربی منطقه 22 تهران واقع شده است و شامل دو بافت جدید و قدیم می باشد. این منطقه در محله آرام قرار دارد و به سبب نزدیکی آن به باغ های کن دارای آب و هوای بسیار مطلوبی بوده است.  منطقه 22 یکی از مستعدترین مناطق تهران از نظر پیشرفت و رشد ملک و مسکن می باشد؛ همچنین  پیشرفت آن در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که هنوز هم با ساخت و ساز در این منطقه پیشرفت در آن ادامه دار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!