آپارتمان سند دار منطقه 22

آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

عکس های آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

ویژگی های آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

مجتمع مسکونی پارسیان تعداد 8 بلوک با 4 الی 9 طبقه ، متراژ 93 الی 115مترمربع
برج های هانا تعداد 2 بلوک و 15 طبقه مسکونی، متراژ هر واحد 109 تا 145
برج های پارسیا 12 بلوک با 21 طبقه
برج بیمه 2 بلوک مجزا و 17 طبقه مسکونی
برج های لبخند 14 طبقه مسکونی، 4 طبقه تجاری و 1 طبقه رستوران
تک بلوک ترنج 21 طبقه مسکونی، و 12 واحد به متراژ های 115، 121و 123 متری در هر طبقه
مجتمع شقایق یکی از قدیمی ترین مجتمع های شهرک گلستان
فاز یک برج های صیاد شیرازی 9 بلوک، 13 الی 15 طبقه، متراژ واحد 80 الی 180 متر مربع
برج های برلیان برج برلیان چیتگر دارای مشخصاتی شبیه برج پارسیا است.
برج کاسپین 17 طبقه و میانگین متراژ 138 متر مربع
برج های قائم 6 برج، 12 طبقه، میانگین متراژ واحد 71 الی 93 مترمربع
شهرک دانشگاه شریف به صورت ویلایی و 3 طبقه
مجتمع نگین غرب دریاچه بلوک های 4 طبقه ای
شهرک الهیه غرب 360 تا 396 متر مربع هر زمین، 3 طبقه مسکونی، متراژ هر واحد 100 متر مربع به بالا
شهرک یاس 4 طبقه بدون آسانسور، 6 طبقه با آسانسور، متراژ هر واحد 75 الی 100 متر مربع
شهرک گلستان زمین های 200، 300 و 500 متر مربعی

شرایط فروش آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

دریافت مشاوره
برای دریافت مشاوره اطلاعات مورد نیاز را در فرم زیر وارد نمایید

مکان پروژه آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

توضیحات آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

اشتراک گذاری اطلاعات

WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn

یکی از مهمترین مواردی که مشتریان هنگام خرید آپارتمان و واحدهای دریاچه چیتگر به آن توجه می کنند، سند دار بودن آن ها می باشد. در ادامه این مطلب به معرفی آپارتمان سند دار منطقه ۲۲، دریاچه چیتگر می پردازیم.

سند نوشته ای است که توسط آن می توانید بر مالکیت یک زمین، ملک و یا واحد ادعا کنید. اسناد به دو دسته عادی و رسمی تقسیم می شوند. بر اساس ماده 1248 قانون مدنی سند نوشته ای قابل استناد می باشد. سند رسمی سندی است که در حدود صلاحیت و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده است.

 

از بنچاق تا سند مالکیت تک برگ

در گذشته به منظور آن که فردی مالکیت یک شی را به عهده بگیرد قرارا دادی میان خودشان وضع می کردند. سپس آن را به منظور تایید صلاحیت نزد افرادی که میان مردم معتبر بودند، می بردند. در صورتی که این سندها توسط افراد معتمد مهر و امضا می شد، نزد دیگر افراد نیز اعتبار داشتند. به این نوع سندها اسناد بنچاق می گویند.

یا گذشت زمان اعتبار سندهای بنچاقی از بین رفته و جای خود را به سندهای منگوله دار دادند. پس از آن نیز سندهای رسمی جای خود را به سند منگوله دار دادند. این سند ها به صورت دفترچه بوده و توسط یک نخ و یک تکه سرب پلمپ شده اند. این پلمپ توسط اداره ثبت اسناد بر روی سند درج شده و نشان اعتبار آن است.

جدید ترین و معتبر ترین نوع سند، سند تک برگ بوده و از سوی مراجع رسمی مورد تایید قرار گرفته است. نام دیگر این سندها سند کاداستری می باشد.

مزیت های سند تک برگ:

  • ضریب امنیت به دلیل غیر قابل جعل بودن
  • درج مشخصات اعم از نام و نام خانوادگی، شماره ملی و …
  • درج کاربری ملک
  • درج طبقه و جهت
  • نگهداری و تکثیر آسانتر 
  • منسوخ شدن نوشته دستی
  • خوانایی و شفافیت اسناد
  • کروکی ملک و موقعیت جغرافیایی
  • واترمارک و جوهرهای مخصوص
  • تحویل سند درب منزل به مالک
  • کاهش اشتباهات درج مشخصات
  • امکانات اختصاصی مشاعی
  • تکنیک های چاپ، درج بارکد و الصاق هولوگرام
  • تهیه سند مجزا برای هر یک از مالکین شریکی
  • صرفه جویی در مصرف اوراق ۳۲ برگ بهادار
  • عدم امکان افزودن متن به سند
  • ذخیره سازی اطلاعات در بانک املاک
  • درج پلاک های اصلی و فرعی و مفروزی

آپارتمان های سنددار منطقه 22 چیتگر

 

سند تعاونی چیست؟

اخیرا برج سازی های زیادی در منطقه 22 دریاچه چیتگر صورت گرفته است. بسیاری از این ساخت و ساز ها به واسطه تعاونی های همان منطقه صورت گرفته است. بسیاری از این تعاونی ها وابسته به سپاه، ارتش و … می باشند. در ماین برج های تعاونی ساز، تعاونی های شخصی سازی نیز وجود دارد. واحدهایی که توسط تعاونی ها ارائه می شوند، تا پایان ساخت با سند تعاونی نقل و انتقال می یابند. تعاونی ها پس از پایان کار می توانند نسبت به دریافت سند تک برگ اقدام کنند.

سندهای تک برگ و تعاونی در قیمت با یکدیگر متفاوت می باشند. واحدهای موجود در سند تک برگ با موارد مشابه خود از متری 2 میلیون اختلاف قیمت دارند. از دیگر تفاوت های سند تک برگ و تعاونی این است که بر روی سند تعاونی امکان دریافت وام مسکن وجود ندارد. همچنین به این گونه سندها اطمینان بیشتری نسبت به سند تک برگ وجود دارد.

همان طور که متوجه شدید بسیاری از املاک منطقه 22 سند تک برگ ندارند. در ادامه به بررسی آپارتمان و برج هایی می پردازیم که توانسته اند سند تک برگی دریافت کنند.

 

تفاوت قیمت در برج های سند دار و فاقد سند

برج های سند دار منطقه 22 و فاقد سند در این منطقه در قیمت تفاوت هایی دارند. یکی از مزیت های سند دار بودن املاک، قیمت بالای آن و راحتی خرید و فروش آنها است. در واقع می توان گفت املاک سند دار تفاوت قیمت 1 تا 2 میلیون با املاک بدون سند، در هر متر مربع دارند.

مشتریان به راحتی می توانند، نسبت به خرید برج های سند دار اطمینان کرده و خرید و فروش بی دردسری داشته باشند. افزایش قیمت در این برج ها، چنین مزیت هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال برج پارسیان  و برج دانشگاه تهران که در بلوار امیرکبیر ساخته شده است، در کنار یکدیگر قرار دارند. برج پارسیان دارای سند بوده و قیمت بالاتری نسبت به برج دانشگاه تهران دارد. در ادامه به بررسی مزایای خرید آپارتمان سند دار در چیتگر می پردازیم.

  • ادعای مالکیت در صورت از بین رفتن تعاونی مربوطه
  • امکان دریافت وام مسکن با استفاده از سند ملک
  • اطمینان بیشتر خریداران در معاملات
  • قیمت بالاتر نسبت به موارد مشابه
  • خرید و فروش آسان و سریعتر

برج های سند دار منطقه 22

 

آپارتمان سند دار منطقه 22 چیتگر

 

مجتمع مسکونی پارسیان

از دیگر آپارتمان سند دار منطقه 22، می توان به مجتمع مسکونی پارسیا که شامل ۸ بلوک ۴ الی ۹ طبقه است؛ اشاره کرد.  این مجتمع تا سال ۱۳۸۷ توسط تعاونی مسکن بانک پارسیان ساخته شد و به اعضا تحویل گردید. این مجتمع دارای واحدهایی از ۹۳ الی ۱۱۵ مترمربع می باشد. مجتمع پارسیان در شهرک گلستان و انتهای بلوار امیرکبیر قرار دارد.

 

برج های هانا

مجتمع هانا دارای واحدهایی از ۱۰۹ تا ۱۴۵ متر مربع در ۱۵ طبقه مسکونی می باشد. تعداد 2 بلوک مسکونی برج های هانا توسط تعاونی مسکن بانک صادرات در سال ۱۳۹۵ تحویل اعضا گردید. این مجتمع در شهرک گلستان، تقاطع بلوار کاج و اقاقیا است.

 

برج های پارسیا

برج های پارسیا شامل ۱۲ بلوک ۲۱ طبقه می باشد. این مجتمع در سال ۱۳۹۰ و توسط اتحادیه تعاونی مسکن نمونه رسا اجرا گردیده است. مجتمع پارسیا در ضلع شمالی دریاچه چیتگر قرار دارد.

 

برج بیمه

برج بیمه در دو بلوک مجزا و ۱۷ طبقه مسکونی توسط تعاونی مسکن بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۱ تحویل اعضا داده شده است.

برج های برلیان سند دار

 

برج های لبخند

از دیگر برج های سند دار منطقه 22 می توان به برج های لبخند اشاره کرد. برج لبخند در ۱۴ طبقه مسکونی، ۴ طبقه تجاری و ۱ طبقه رستوران و توسط شرکت توسعه ساختمان پژوهش اجرا و ساخته شده است. این مجتمع در ضلع شمال غربی دریاچه واقع شده است.

 

تک بلوک ترنج

تک بلوک برج ترنج نیز یکی دیگر از برج های سند دار منطقه 22، محسوب می گردد. تک بلوک ترنج توسط تعاونی هوافضای سپاه اجرا شده و در تقاطع بلوار کوهک و بلوار علوم و فنون قرار دارد. این برج شامل ۲۱ طبقه مسکونی، و ۱۲ واحد به متراژ های ۱۱۵، ۱۲۱ و ۱۲۳ متری در هر طبقه می باشد.

 

مجتمع شقایق

مجتمع شقایق یکی از قدیمی ترین مجتمع های شهرک گلستان است و در بلوار امیرکبیر واقع شده است.

 

فاز یک برج های صیاد شیرازی

یکی دیگر از برج های سند دار منطقه 22، فاز یک برج های شهید صیاد شیرازی چیتگر است. برج فاز یک پروژه مسکونی صیاد شیرازی شامل ۹ بلوک ۱۳ الی ۱۵ طبقه و توسط تعاونی ستاد مشترک ارتش ساخته شده است. مجتمع صیاد شیرازی دارای واحدهایی از متراژ ۸۰ الی ۱۸۰ متر مربع بوده و در ضلع شمالی دریاچه قرار دارد.

برج های برلیان

این دو بلوک در جوار مجتمع پارسیا و در سال ۱۳۹۴ ساخته و تحویل اعضا گردید. برج برلیان چیتگر دارای مشخصاتی شبیه برج پارسیا است.

برج های سند دار منطقه 22

برج کاسپین

برج کوهک در بلوار کوهک و ضلع شرقی مجتمع تجاری اداری طوبی و توسط تعاونی روزنامه کاسپین اجرا شده است. واحد های مسکونی این برج در ۱۷ طبقه و میانگین متراژ ۱۳۸ متر مربع طراحی شده اند.

در صورتی که قصد دارید در پروژه های چیتگر ثبت نام کنید و هنوز اقدامی نکرده اید، می توانید با مطالعه مقاله”مهلت ثبت نام پروژه های چیتگر” در آنهایی که هنوز مهلت ثبت نام دارند، ثبت نام کنید.

 

بلوک های قائم

برج های قائم توسط تعاونی مسکن جانبازان و آزادگان اجرا و در ضلع شمال شرقی دریاچه واقع شده اند. مجتمع قائم شامل ۶ برج ۱۲ طبقه می باشد. میانگین متراژ واحدهای این مجتمع ۷۱ الی ۹۳ مترمربع می باشد.

 

شهرک دانشگاه شریف

شهرک دانشگاه شریف به صورت ویلایی و در 3 طبقه طراحی شده است. این شهرک در بلوار اردستانی قرار گرفته است.

 

مجتمع نگین غرب دریاچه

از دیگر آپارتمان سند دار منطقه 22 می توان به مجتمع نگین غرب اشاره نمود. مجتمع نگین غرب دریاچه دارای بلوک های ۴ طبقه و بدون آسانسور است. این مجتمع در خیابان میرکمالی و در غرب دریاچه واقع شده است.

 

شهرک الهیه غرب

شهرک الهیه غرب یا وردآورد (شمالی) نیز یکی دیگر از برج های سند دار منطقه 22 است که، در یک زمین به مساحت ۳۰ هکتار قرار دارد که به طور کلی به ۵۴۱ قطعه زمین تقسیم شده است. شهرک الهیه غرب از سمت شمال  به اتوبان شهید خرازی و از سمت جنوب به اتوبان شهید حکیم (همدانی) محدود می شود که این دو ورودی اصلی به این شهرک می باشند.

زمین های شهرک الهیه غرب به طور کلی از ۳۶۰ تا ۳۹۶ متر مربع می باشند با این حال در مواردی متراژهای بزرگتر و بعضا کوچکتر نیز وجود دارد. بافت شهرک الهیه کم تراکم بوده و جواز ساخت آن حداکثر 3 طبقه مسکونی است. همچنین امکان دریافت زیر زمین تا 3 طبقه بر روی جواز به طور دلخواه است.

جواز ساخت شهرک الهی 2+60 است. همچنین حداقل عرض کوچه های این شهرک 12 متری است. متراژ آپارتمان های شهرک غرب الهیه 100 متر به بالا است.

 

شهرک یاس

شهرک مسکونی یاس دارای بلوک های ۴ طبقه (بدون آسانسور) و ۶ طبقه (با آسانسور) می باشد. این مجتمع شامل واحدهایی از متراژ حدودی ۷۵ الی ۱۰۰ متر مربع می باشد.

شهرک یاس سند دارد منطقه 22

مجتمع های ضلع شمال اتوبان شهید همت

تعدادی از شهرک های واقع در ضلع شمالی اتوبان همت در منطقه ۲۲ سند تک برگ دارند که برخی آنها عبارتند از:

  • شهرک اسکان سبز
  • شهرک امید دژبان
  • شهرک نمونه سپاه
  • شهرک شهید باقری
  •  و …

 

شهرک گلستان

شهرک گلستان که در منطقه 2 تهران و  در ضلع شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد به عنوان مرکزیت منطقه ۲۲ تهران شناخته می شود. 

قطعات زمین شهرک گلستان یکسان ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ متر مربعی با برهای یکسان از ۸ تا ۱۲٫۵ متر نمای زیبا و اصولی شهرسازی را برای زندگی در استانداردهای بالا ایجاد نموده است. شهرداری منطقه ۲۲ از لحاظ شهرسازی توانسته در آن گواهینامه استاندارد دریافت کند.

شهرک گلستان از شمال به بزرگراه شهید خرازی (همت)، از جنوب به بزرگراه شهید حکیم و از غرب به بزرگراه آزادگان محدود می شود که دسترسی تکرار نشدنی برای این بافت ایجاد کرده است.

در صورتی که از دسترسی اتوبان ها به منطقه 22 اطلاع ندارید، مطالعه مقاله اتوبان های همجوار منطقه 22 تهران مفید است.

 


سوالات متداول

سند چیست؟

سند نوشته‌ای است که برای دادن حق مالکیت به فرد نوشته می‌شود، نند دو نوع است عادی و رسمی که بین این دو سند رسمی که طبق قانون تنظیم شده است اعتبار بیشتری دارد.

 

معتبر ترین نوع سند کدام است؟

جدید ترین و معتبر ترین نوع سند، سند تک برگ است که نام دیگر آن سند کاداستری می‌باشد.

 

آیا دریافت سند برای خرید ملک واجب است؟

بله، گرفتن سند برای جایی که خریداری کرده اید شاید هزینه ملک را بالا ببرد اما از طرف دیگر نگرانی‌هایی که از سمت حق مالکیت و فروش بدون دردسر را در آینده از بین می‌رود.

 

کدام آپارتمان‌ها در منطقه 22 چیتگر دارای سند میباشند؟

مجتمع مسکونی پارسیان، برج های هانا، برج های پارسیا، برج بیمه، برج های لبخند، تک بلوک ترنج، مجتمع شقایق، فاز یک برج های صیاد شیرازی، برج های برلیان، برج کاسپین، بلوک های قائم، شهرک دانشگاه شریف، مجتمع نگین غرب دریاچه، شهرک الهیه غرب، شهرک یاس، مجتمع های ضلع شمال اتوبان شهید همت و شهرک گلستان دارای سند رسمی هستند.

سوالات متداول آپارتمان سند دار منطقه 22 | برج های سند دار دریاچه چیتگر

سند چیست؟

سند نوشته‌ای است که برای دادن حق مالکیت به فرد نوشته می‌شود، نند دو نوع است عادی و رسمی که بین این دو سند رسمی که طبق قانون تنظیم شده است اعتبار بیشتری دارد.

معتبر ترین نوع سند کدام است؟

آیا دریافت سند برای خرید ملک واجب است؟

بله، گرفتن سند برای جایی که خریداری کرده اید شاید هزینه ملک را بالا ببرد اما از طرف دیگر نگرانی‌هایی که از سمت حق مالکیت و فروش بدون دردسر را در آینده از بین می‌رود.

کدام آپارتمان‌ها در منطقه 22 چیتگر دارای سند میباشند؟

مجتمع مسکونی پارسیان، برج های هانا، برج های پارسیا، برج بیمه، برج های لبخند، تک بلوک ترنج، مجتمع شقایق، فاز یک برج های صیاد شیرازی، برج های برلیان، برج کاسپین، بلوک های قائم، شهرک دانشگاه شریف، مجتمع نگین غرب دریاچه، شهرک الهیه غرب، شهرک یاس، مجتمع های ضلع شمال اتوبان شهید همت و شهرک گلستان دارای سند رسمی هستند.

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!