پروژه های پیش فروش 22

آیا می توان به پروژه های پیش فروش اعتماد کرد؟

فهرست مطالب
یکی از سوالاتی که ذهن مشتریان پروژه های پیش خرید را مشغول کرده این است که، آیا می توان به این پروژه های پیش فروش اعتماد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قبل از پیش خرید آپارتمان بایستی، یک سری نکات مانند: زمان مناسب برای پیش خرید آپارتمان، معیارهای مهم هنگام انتخاب شرکت تعاونی مسکن، نحوه اعتماد به شرکت های تعاونی و … را بررسی کنید.  در این مطلب تمامی مواردی که هنگام پیش خرید یک آپارتمان بایستی بدانید را بررسی کرده ایم. همچنین شما می توانید با پروژه های مطمئن منطقه 22 نیز آشنا شوید.  

چه زمانی برای پیش خرید آپارتمان مناسب است؟

 

متناسب بودن اجزای پروژه پیش فروش

همانطور که میدانید هر پروژه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در یک پروژه، برقراری تناسب بین اجزای آن می باشد. برای مثال در پروژه ساختن یک برج در منطقه 22 تهران بایستی تعداد طبقات، پنجره ها، واحدهای موجود در هر طبقه و … متناسب با فضایی باشند که قرار است برج در آن ساخته شود. بنابراین مشتری هنگام خرید پیش فروش آپارتمان بایستی به هماهنگی اجزای مختلف آن توجه ویژه ای داشته باشد.  

رزومه کاری سازنده

یکی دیگر از مواردی که هنگام پیش خرید آپارتمان بایستی به آن توجه داشته باشید، بررسی رزومه کاری سازنده می باشد. برای بدست آوردن اطلاعاتی راجع به روند کار و میزان قدرت تیم سازنده می توانید، به بررسی نمونه کارها و یا پرسش سوالات مرتبط با نحوه مدیریت پروژه بپردازید.  

موقعیت مکانی پروژه

از مهمترین مواردی که هنگام پیش خرید آپارتمان مورد توجه قرار می گیرد، موقعیت مکانی آن می باشد. از جمله موقعیت های مکانی مناسب برای ساخت و ساز که شامل بهترین پروژه های پیش فروش به حساب می آید می توان به : منطقه 22 اطراف دریاچه چیتگر، غرب دریاچه چیتگر تا مروارید شهر، شرق دریاچه تا بلوار کوهک و محدوده متروی چیتگر، شمال بزرگراه خرازی روبروی دریاچه حدفاصل شهرک نمونه، شهرک شهید باقری تا شهربازی هزار و یک شهر اشاره کرد. البته از میان این مناطق برخی نقاط از موقعیت مکانی بهتری برخوردارند و تعداد برج های درحال ساخت بیشتر است. شما می توانید با توجه به انتظاراتی که از واحد مورد نظرتان دارید، از میان مناطق موجود منطقه دلخواهتان را انتخاب کنید.  

معیارهای انتخاب تعاونی مسکن مطمئن چیست؟

  تهاونی های پیش فروش منطقه 22   پیش از خرید پروژه های پیش فروش بایستی ابتدا یک تعاونی مسکن معتبر و با اطمینان را انتخاب کنید. به این منظور در این قسمت به بررسی معیارهای انتخاب تعاونی مسکن مطمئن می پردازیم.  

میزان پیشرفت فیزیکی پروژه

هنگام تصمیم گیری برای پیش خرید یک پروژه و انجام تحقیقات لازم به منظور شناخت تیم سازنده زمانی 30 الی 45 روز نیاز دارید. امکان مشاهد میزان پیشرفت پروژه درحال ساخت، طی این مدت زمان امکان پذیر است. ممکن است تصور کنید این روشی پیش پا افتاده است و اطلاعات خوبی دستگیرتان نمی شود. در صورتی که با عکس برداری متوالی در روزهای مختلف از پروژه می توانید، میزان پیشرفت آن را مقایسه کنید.  

تنظیم قرارداد سازنده با اعضا

یکی از مهم ترین کارهایی که سازندگان پروژه ها هنگام واگذاری به اعضا انجام می دهند، تنظیم قرارداد می باشد. سند قرارداد در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود و در اختیار هر کدام از اعضای مالکیت قرار می گیرد. در صورتی که تعاونی مسکن مورد نظرتان برای تنظیم قرارداد، چنین روندی را طی نمی کند مورد اطمینان نمی باشد. از جمله نکاتی که در قرارداد بین سازنده و مالک قید می شود، عبارتند از: نوع و درجه مصالح مصرفی، قیمت ساخت هر متر مربع، زمان تحویل پروژه، مشخصات واحد و … .  

شکل ساخت و نوع سازه پروژه

یک مشاور املاک راجع به اصول فنی پروژه اطلاعاتی ندارد. اما می توان در رابطه با نوع سازه و شکل ساخت پروژه از او اطلاعاتی بدست آورد. در چندین سال اخیر اکثر ساختمان ها بر پایه بتن ساخته می شدند که البته همچنان نیز از نظر مهندسان معتبر می باشد. یکی دیگر از انواع اسکلت ها که در ساخت و ساز استفاده می شود، سازه فلزی پیچ و مهره است. از مزایای سازه فلزی می توان به مقرون به صرفه بودن و استحکام در برابر زلزله به خصوص در برج های بلند اشاره کرد. همچنین شرایط راه ها، امکانات رفاهی، نزدیکی به بیمارستان، آتشنشانی  و حتی مراکز تجاری را مد نظر قرار دهید. برای مثال برای خرید پیش فروش در منطقه 22 تهران باید مراکز تجاری و استراتژیک منطقه ۲۲ را بشناسید.  

اعضا و ساکنین

یکی دیگر از مواردی که از نظر برخی خریداران مورد اهمیت است، اعضا و ساکنین یک برج می باشند. حتما در این مورد هم تحقیقات لازم را انجام بدهید.  

نحوه مدیریت پروژه

نحوه مدیریت پروژه ها به 3 صورت مشارکتی، مدیریت پیمان و سنتی می باشد. روش مدیریت پروژه به دلیل سرعت اتمام پروژه و کیفیت آن اهمیت بسیاری دارد. یکی از رایج ترین روش های مدیریت پروژه ها، مدیریت پیمان است. در واقع مدیرعامل به نمایندگی از هیئت مدیره تعاونی برای هر قسمت از ساختمان با پیمانکار متخصص در همان بخش قرارداد تنظیم می کند و مطابق با قرارداد از او انتظار پیشرفت و کیفیت دارد. در نتیجه هنگام پیش خرید ساختمان به نحوه مدیریت پروژه نیز توجه داشته باشید.    

چگونه به شرکت های تعاونی مسکن اعتماد کنیم؟

  تعاونی پیش فروش منطقه 22   با در نظر گرفتن مواردی که در این قسمت از مقاله بررسی می کنیم، می توانید به شرکت های تعاونی مسکن اعتماد کنید.  

دریافت قسط و اولویت بندی اعضا

برخورد شرکت تعاونی در دریافت اقساط و نحوه رفتار هنگام دیرکرد اقساط اعضا بسیار مورد اهمیت می باشد. روند کاری و سرعت پروژه به پرداخت اقساط اعضا بستگی دارد. در صورتی که هزینه ها در زمان قید شده پرداخت نشوند، اعتبار و ارزش پروژه نزد خریداران کاهش می یابد. همچنین برخی تعاونی ها انتخاب طبقه را براساس اولویت پرداخت وجه اعضا می دانند. به همین دلیل هنگام خرید و فروش بایستی استعلام واریز و اولویت را به خریدار نشان دهند.  

مقایسه جایگاه پروژه در بازار با دیگر پروژه ها

شما می توانید توسط مشاورین املاک معتبر، جایگاه پروژه را با دیگر پروژه های موجود در بازار مقایسه کنید. قطعا پروژه ای از جایگاه بهتری برخوردار است که شرایط و ویژگی های ذکر شده را داشته باشد. برای اطمینان بیشتر می توانید از یک مشاور با تجربه و امین به منظور تحلیل و مقایسه پروژه های بر اساس معیارهای مختلف کمک بگیرید.  

نحوه نقل و انتقال

همانطور که در بالا نیز گفتیم نحوه واگذاری واحدها به مشتریان بایستی، با تنظیم قرارداد صورت گیرد. به این ترتیب اعضا می توانند توسط دفتر نقل و انتقال تعاونی از واحد خود استعلام دریافت کنند، که آیا به فر دیگری نیز فروخته شده یا نه. در نتیجه از همکاری با شرکت های تعاونی که دفترچه مالکیت ارائه نمی کنند، پرهیز کنید. یکی از تعاونی های معتبر در منطقه 22 تهران، تعاونی مهر ایثار یاران است که کاملا مورد تایید می باشد. پیش از انتخاب پروژه در دریاچه چیتگر به منظور سکونت و سرمایه گذاری، بایستی از پروژه های پذیره نویسی منطقه 22 اطلاع داشته باشید.     در پایان در این مطلب تمامی نکاتی که بایستی قبل از پیش خرید پروژه از شرکت های تعاونی بدانید را بررسی کردیم. یکی از مهم ترین نکاتی که بایستی همواره مدنظر قرار دهید، تنظیم قرارداد معتبر و دریافت سند مالکیت می باشد. در صورتی که تعاونی مورد نظرتان دارای معیار های گفته شده بود، می توانید پیش خرید خود را انجام دهید. برای مشاوره رایگان در مورد پروژه های پیش فروش منطقه 22 میتوانید با دپارتمان املاک ما (۰۲۱۴۶۰۲۰۳۹۲) تماس بگیرید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!