قیمت پیش فروش آپارتمان چیتگر

پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

عکس های پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

ویژگی های پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

شرایط فروش پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

دریافت مشاوره
برای دریافت مشاوره اطلاعات مورد نیاز را در فرم زیر وارد نمایید

مکان پروژه پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

توضیحات پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر

اشتراک گذاری اطلاعات

WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn

پیش فروش آپارتمان در چیتگر

امروزه به دلیل موقعیت بسیار خوب جغرافیایی و آب و هوایی  دریاچه چیتگر افراد زیادی قصد خرید آپارتمان های اطراف دریاچه و سرمایه گذاری در  املاک منطقه 22 را دارند. پیش از انتخاب بهترین برج های منطقه 22 دریاچه چیتگر بایستی، با پروژه های پذیره نویسی منطقه 22 و قیمت پیش فروش آپارتمان در چیتگر آشنا شوید. در ادامه این مطلب در رابطه با پیش فروش آپارتمان در منطقه ۲۲ چیتگر صحبت می کنیم.

 

 تعاونی ساز ، شخصی ساز ، تعاونی دولتی

در منطقه 22 سه گونه سازنده اقدام به فروش پروژه های پیش فروش می کنند. تعاونی به واسطه عده ای تشکیل می شود که هدف آنها از این موضوع تهیه یک زمین و ساخت آنها تا انتها می باشد. در این تعاونی های از میان افراد تعاون شخصی به عنوان مدیرعامل انتخاب می شود تا مدیریت سرمایه و پروژه را به دست گیرد. بسیاری از پروژه های موجود در دریاچه چیتگر به صورت تعاونی ساز می باشند. از پروژه های تعاونی ساز می توان به پروژه پدافند ارتش منطقه 22 اشاره نمود. 

دومین دسته سازنده های شخصی ساز می باشند که به طور کامل با آنها آشنایی دارید. این فروشندگان هنگامی که نیاز به سرمایه برای اتمام پروژه های خود داشته باشند، اقدام به فروش واحدها با قیمت قطعی می کنند. 

تعاونی های دولتی نیز مشابه پروژه های تعاونی ساز می باشند با این تفاوت که بسیاری از کارمندان وابسته به آن ارگان به منظور ساخت زمین که از سوی همان ارگان به طور قسطی و با کسر مبلغی از حقوق ماهیانه داده شده، تشکیل شده است. در واقع تمامی کارمندان اداره می تواند در آن عضو شوند. 

 

پیش فروش آپارتمان در منطقه 22

نحوه تشخیص ماهیت سازنده

با توجه به توضیحات گفته شده پروژه های فراوانی وجود دارند که قصد دارند مشابه تعاونی های دولتی فعالیت کنند. بسیاری از آنها مدعی هستند که از ارگان های دولتی هستند اما در بسیاری از موارد این ادعا دروغین می باشد. به منظور نقل و انتقال پروژه های دولتی بایستی به اداره های مربوط به همان ارگان مراجعه کنید. زمین های این پروژه های مربوط به همان ارگان های دولتی می باشند و یا کادر آنها نیز دولتی می باشند. از پروژه های دولتی می توان به پروژه های بقیه الله اشاره نمود.

شهرک والفجر از شهرک هایی می باشد که تعاونی های مسکن بسیار موفق در آن فعالیت می کنند. برخی از این تعاونی ها عبارتند از: تعاونی مسکن نیروی هوایی ، تعاونی مسکن پزشکان، تعاونی مسکن دادگستری و قوه قضائیه (در دو فاز یک و دو) ، تعاونی مسکن نخست‌وزیری و ریاست جمهوری ، تعاونی مسکن سازمان انرژی اتمی ایران ، تعاونی مسکن بانک صنعت و معدن، تعاونی مسکن سپاه ، تعاونی مسکن وزارت بازرگانی ، تعاونی مسکن شهرداری تهران و …

 

مشخص کردن وضعیت زمین پروژه های پیش فروش

همانطور که گفتیم پس از شناسایی تعاونی سازنده پروژه مدنظر مشخص نمودن وضعیت زمین آن می باشد. در صورتی که تعاونی مدنظرتان وابسته به ارگان دولتی باشد، زمین آن نیز بایستی از آن دولت باشد. 

اگر  پروژه ای شخصی می باشد، قطعا امکان فراخوان پیش فروش وجود ندارد، بنابراین حتما بایستی مالک زمین باشد. در صورتی که سازنده تعاونی خصوصی باشد، بایستی وضعیت زمین را نیز مشخص نمایند. 

در مرحله بعدی بایستی جواز ساخت پروژه مشخص شود. بایستی بدانید زمینی که پروژه در آن قرار گرفته است آیا کاربری مشخصی دارد یا در مرحله تغییر کاربری و اخذ مجوز قرار گرفته است؟

برخی پروژه های وجود دارند که در زمین آنها درخت موجود است. این زمین ها به دلیل این که کاربری غیر مسکونی دارند، امکان قطع درختان در آنها وجود ندارد. 

 

مدیریت پروژه را به دست چه کسی میسپارید

هنگامی که شما عضو تعاونی شکل گرفته  شدید، در واقع اعلام نموده اید مدیرعامل و هیئت مدیره آن تعاونی را پذیرفته اید. در صورتی که تعاونی دولتی می باشد، از پیش همه چیز تعیین شده می باشد و از میان افراد فردی را به عنوان مدیر عامل انتخاب می کنند که مدیریت پروژه را به درستی پیش ببرد.

در صورتی که تعاونی خصوصی یا شخصی ساز می باشد بنابراین بایستی بدانید مدیریت این گونه پروژه ها بدست چه کسانی است. بسیاری از تعاونی های موجود در منطقه 22 به ظاهر پر قدرت می باشند اما در باطن ادعایی بیش نبوده است. در میان تعاونی های خصوصی و دولتی عملکردهای ضعیف و قوی وجود دارد. 

تامین و مدیریت سرمایه تعاونی

هنگامی که عضو یک تعاونی می شوید، بایستی مبلغی در جهت ساخت و پیشبرد پروژه اعلام کنید. بایستی بدانید مدیریت، محاسبه و مصرف سرمایه شما به عهده کسانی است که مدیریت تعاونی را به عهده دارند. از آنجا که هزینه ساخت در این پروژه های به صورت علی الحساب می باشد و با توجه به عملکرد هوشمندانه یا بد آنها باعث می شود در طول پروژه با افزایش قیمت روبرو شوید.

 

تعهدات سازندگان پروژه های چیتگر

مورد دیگری که بایستی به آن توجه کنید، تعهدات سازنده ها می باشد. تعداد زیادی از تعاونی ها که نوع متریال را مشخص نموده و جریمه دیرکرد نیز می باشند. البته بایستی توجه داشته باشید جریمه دیرکرد از چه زمانی محاسبه می شود. در صورتی که زمین در مرحله خرید باشد، جریمه از تاریخ مشخص پس از گودبرداری تعیین می شود و همین پروسه خرید زمین و دریافت مجوز زمانبر می باشد.

شما بایستی بدانید که چارچوبی به منظور اجرای پروژه وجود دارد . اگر عده ای تعاونی تاسیس کردند و فراخوان به منظور ساخت پروژه می دهند بایستی مدیریت صحیح داشته باشند و تعهدی در راستای مدیریت خود نیز ارائه دهند.  این تعهدات باید در قالب قرارداد میان فروشنده و خریدار واقع شود. این موضوع که افزایش قیمت بر اساس چه موضوعی صورت می گیرد و یک قانون برای آن تعیین شود. چرا که سهل انگاری در هزینه های تاثیر منفی در روند زمان پایان ساخت می گذارد.

 

نحوه عضویت در تعاونی

در مرحله بعدی بایستی نحوه عضویت در تعاونی را مشخص نمایید. یک سری  از تعاونی ها به دلیل آن که ماهیت تعاونی ندارند، در واقع خریدار را به بصورت سرمایه گذار عضو میکنند. برخی از تعاونی ها نیز که ماهیت تعاونی دارند، در واقع خریدار جدید را به عنوان عضو به تعاونی معرفی میکنند .

تفاوت این دو نوع تعاونی بیشتر مربوط به سابقه و قدرت سازنده می شود. شما میتوانید چندین سال در یک تعاونی عضو باشید و واحد شما تکمیل نشود. یا برعکس میتوانید به عنوان سرمایه گذار در شرکتی حضور داشته باشید و یا حتی بصورت مبایعه نامه ای با یک سازنده شخصی قرارداد داشته باشد و در موعد مشخص شده  واحد خود را تحویل بگیرید .

همه این موارد بستگی دارد که پروژه ای درست انتخاب کنید یا خیر؟ این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که اطلاعات صحیحی در این باره داشته باشید. مشاورین برنا همواره در حال ارائه اطلاعات کامل و حقیقی به کاربران می باشد.

 

عضویت در شرکت های تعاونی منطقه 22

وام پروژه و یا تسهیلات پروژه های پیش فروش چیتگر

بسیاری از پروژه های درحال ساخت می توانند شامل وام شوند اما بایستی 60 درصد از پروژه تکمیل شده باشد تا بتوانند از طریق سند زمین وام خود را دریافت کنند. در رابطه با پروژه های دولتی که مشمول دریافت وام می شوند نیز بایستی بدانید، در صورتی که تسهیلاتی وجود داشته باشد، برای اعضای خود تعاونی است. 

برخی از تعاونی ها ادعا می کنند وام های عجیبی نیز در مراحل ابتدایی ساخت پروژه وجود دارد که کاملا دروغ می باشد. در صورتی که از خود تعاونی مدنظرتان استعلام دریافت کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

نوع مشارکت و سوابق سازنده

برخی از تعاونی های دولتی پس از آن که زمینی را از ارگان مربوطه دریافت کنند، به مشکل کمبود سرمایه برخورد می کنند و به این منظور اقدام به مشارکت با شرکت های خصوصی یا وابسته به همان ارگان می کنند.

در چنین شرایطی هنگامی که مارکت با شرکتی خصوصی می باشد، پروژه پیشرفت خوبی خواهد داشت و هنگامی که مشارکت با شرکت های وابسته به سپاه یا ارتش می باشد نیز پیشرفت خوبی خواهد داشت. اما تجربه نشان داده است که شرکت های وابسته به سپاه وضعیت مناسب ترین نسبت به دیگر شرکت ها خواهند داشت.

از پروژه های ساخته شده توسط سپاه می توان به پروژه شمیم رحمت 3 اشاره نمود.

 

وضعیت سند پروژه های چیتگر

یکی از مسائلی که برای مشتریان بسیار مورد اهمیت است، وضعیت سند آپارتمان ها می باشد. بسیار شنیده ایم پیش فروش آپارتمان چیتگر بصورت بدون سند صورت می گیرد. در صورتی که این مسئله کاملا اشتباه است. 

 هنگامی که  یک ساختمان عادی به پایان میرسد به مدت زمان یک سال طول میکشد تا برای آن سند دریافت شود. این مدت زمان در پروژه های ابنود و برج طولانی تر می باشد. طی مدت زمان شکل گیری اولیه منطقه چیتگر بسیاری از تعاونی های دولتی در واقع با استفاده از قدرت خود شروع به عملیات ساخت و ساز بدون رعایت اصول شهرداری کرده اند .

پس از به اتمام رسیدن این پروژه ها و تحویل آنها به خریداران، شهرداری زیر بار صدور سند نمی رود. به این ترتیب سازندگان مجبور به رفع ایرادات خود می شوند تا بتوانند سند دریافت کنند.

سوالات متداول پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 چیتگر
کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!