بررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران

فهرست مطالب

بررسی کیفیت آب‌ و هوای منطقه ۲۲ تهران

آلودگی هوا در کلان شهر ها یکی از معضلات زندگی ساکنین است. شهر تهران که پایتخت کشور ایران نیز محسوب می شود، به دلیل حجم بسیاری از جمعیت و ترافیک های سنگینی که در خود پوشش داده است، دارای آلودگی بسیاری است. مسئولین به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران منطقه ای به نام منطقه 22 را به تهران افزودند. این منطقه به دلیل وجود دریاچه و پارک جنگلی چیتگر دارای آب و هوایی بسیار مناسب می باشد.  

موقعیت جغرافیایی شهر تهران

شهر تهران در کوهپایه ‎های جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته و در شمالی‎ ترین نقطه حدود ۱۸۰۰ متر و در جنوبی‎ترین نقطه حدود ۹۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. شهر تهران از سمت شمال به کوهستان و از سمت جنوب به کویر ختم می شود. منطقه های مختلف در تهران دارای ارتفاعات متفاوتی با یکدیگر می باشند که حدود ارتفاع آن به حدود 3  هزار متر می رسد. همین موضوع باعث شده تا مناطق تهران دارای آب و هوای متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند.  

آب‌ و هوای غرب تهران

تهران یک شهر چهار فصل است و در فصل های یکسان اختلاف دمای بسیاری دارند. در بسیاری از مواقع در مناطق شمالی تهران بارش برف و باران و در مناطق جنوبی خشکی وجود دارد. از علل اصلی این تفاوت می توان به  وجود ارتفاعات اطراف تهران و بادهای غربی اشاره کرد. وزش بادها از غرب و جنوب غرب تهران تاثیر بسیاری در کیفیت آب و هوای منطقه  22 تهران می گذارد. دریاچه چیتگر نیز در غرب تهران گرفته است. ایستگاه هواشناسی بسیار مهم تهران در فرودگاه مهرآباد قرار گرفته است. به طور کلی اقلیم استان تهران را می توان به 3 دسته:
  • اقلیم نیمه خشک و خشک
  • اقلیم ارتفاعات شمالی
  •  اقلیم کوهپایه 
 

 منطقه ۲۲ و دریاچه چیتگر

غربی ترین منطقه تهران منطقه 22 می باشد که حدودا در شمال غرب تهران و در کوهپایه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد. در شمال منطقه 22 تهران و خارج از مرزهای شهری تهران، مناطق ییلاقی خوش‌آب‌وهوایی مانند سولقان، سنگان، واریش، وردیج و… قرار دارند که دارای آب‌وهوایی کوهستانی و مطبوع می باشند. منطقه 22 به دلیل قرار گرفتن این مناطق به دلیل قرار گرفتن در اطراف دریاچه و پارک چیتگر با کیفیت می باشد. آب و هوای این منطق حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز قابل تحمل می باشد. به طور معمول آب و هوای این منطقه در جدول تعیین کیفیت هوا به رنگ سبز نمایش داده می شود.  در نتیجه اگر قصد زندگی در محیطی آرام، با کیفیت هوای مطلوب و سالم هستید، منطقه 22 تهران گزینه مناسبی است.  این منطقه توسط اتوبان های همجوار منطقه 22 به دیگر نقاط شهر متصل میشوند و همین موضوع باعث شده تا ترافیک کمتری در آن به وجود بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی برای ثبت درخواست خود فرم زیر را پر کنید. باتشکر!